Selasa, 2 Februari 2010

Ini Bukan Entry Politik

Macam aku bagitau sebelum ni.. aku bukannya nak bodek Ketua Menteri Melaka ni.. sebab diapun bukan kenalpun aku...

Tapi apa yang dia lakukan ni aku rasa adalah betul sebagai seorang pemimpin rakyat. Mungkin TGNA atau TGHA atau pemimpin lainpun macam ni.. aku percaya tang tu. Cuma aku pasti ada juga pemimpin kat Malaysia ni tidak begitu kerana lumrah manusia ni pelbagai perangainya.

Apa yang dilakukan oleh Tok Ali ni adalah yang sewajarnya... tak kira siang atau malam tugas utama pemimpin ialah membantu rakyat sebanyak mungkin. Kalau tak nak hidup terganggu baik tak payah jadi pemimpin masyarakat. Jadi pemimpin keluarga je macam aku... hati senang.. boleh tengok TV tanpa gangguan.. Order KFC makan sorang-sorang, dating dengan sesapa tanpa pemantauan.

Isteri plak kenalah faham.. kalau nak title isteri YB tu kenalah korban masa dan privacy. Yelah si suami dah jadi orang kenamaan, kenalah bertolak ansur.. Kalau rasa macam tak boleh.. nasihatkanlah si suami tak yah jadi YB. Bolehlah 'membunuh syaitan' tanpa gangguan setiap malam.

Sekali lagi aku bagitau ini bukan entry politik.. ini entry apa yang aku jumpa dan lihat. Mungkin boleh jadi contoh kepada bakal pemimpin.. tak kiralah tok sidang ke.. penghulu ke.. JKKK ke.. wakil pelajar ke... yang penting tahu jalankan tanggungjawab pemimpin tanpa mengira masa dan waktu. Tak kiralah pemimpin parti manapun... pemimpin adalah pilihan rakyat, maka pemimpin perlu sedar diri bahawa kalian diperlukan oleh rakyat. Bukan suka-suka semua orang nak beratur panjang semata-mata memangkah 2 helai kertas dengan pensel tumpul. Rakyat mahukan dalam tempoh lima tahun kalian menjadi pemimpin yang boleh membantu bukannya membatu diri.

Maaf ye kalau ayat di atas mengguris hati yang berkenaan tapi belum terlambat kepada yang berangan nak jadi pemimpin tu berubah dan fokus betul-betul untuk jadi pemimpin.

Tentang gambar-gambar di bawah.... sebelum ni aku dengar citer je Tok Ali ni mudah didekati rakyat... hingga ada yang kata Tok Ali amat pemurah bila berjumpa warga tua yang susah di kampung-kampung. Beliau akan seluk poket dan salam hulur kat semua warga emas (miskin) yang dia jumpa. Bila lihat gambar bawah ni yakinlah aku memanglah Tok Ali ni mudah didekati.. memalam buta dan aku yakin gambar ni diambil beberapa minit sebelum beliau pergi mana-mana majlis yang ingin dihadiri.

pssstt.. gambar ni bukan aku yang amik.




mak ai.. beratur ker tu...


beratur lagi??


aiii sian Tok Ali tak sempat nak naik kete.. layan jelah tokkk


Kalau ada pembaca yang tak suka tulisan aku ni yang dikatakan pro kepada parti politik tertentu atau pemimpin tertentu, maka fikirlah sekali lagi.. takkan entry yang mengeji orang aje kalian suka?? yang memuji orang kalian benci??? Kalau difikirkan semula betul ke sifat tu dan aku percaya Rasullullah tidak mempunyai sifat itu.. kerana Rasulullah suka memuji daripada mengeji. Maka kadang-kadang kita memuji pada tempatnya.. tak salah kot?? Kalau salah jugak.. nak cari entry yang mengeji.. nampaknya kauorang salah tempat.

Kenapa aku tulis untuk Tok Ali??? come on la... Tok Ali Ketua Menteri Melaka.. blog aku 99% mengenai Melaka.. tentulah Tok Ali yang aku citerkan... takkan aku nak citer pasal Ketua Menteri Sarawak beb...

Oklah choww....

2 comments:

Tanpa Nama berkata...

thehehe....

mana ler tau kau gatal tangan nak tulis pasal datuk bandar san francisco sebab tgk header blog kau tu bangga datuk bandar san francisco

haha

apek berkata...

ssyyyhhh.. jgnlah bagitau orang. sioot la ko..
tak kaber geng langsung

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Penafian: Segala maklumat yang tercoret ini adalah hasil idea dan maklumat yang diperolehi TIDAK BOLEH digunakan sebagai rujukan utama atau bahan bukti dalam apa jua tindakan.

Pihak pengurusan web tidak bertanggungjawab sekiranya berlaku sebarang kemudaratan yang terjadi selepas menggunakan web ini.

Pihak pengurusan web tidak bertanggungjawab atas segala ulasan yang dibuat oleh pembaca. Oleh itu, semua pengulas dapat mengulas dengan mengikut tatasusila tanpa menyentuh kepentingan agama, bangsa dan politik tanahair.

Segala kisah dan cerita di dalam ini tiada kaitan dengan yang masih hidup ataupun yang mati kecuali kesahihannya disahkan oleh sumber yang boleh dipercayai.

Pihak pengurusan web bersedia membetulkan apa jua fakta yang dirasakan tersilap dengan menghubungi di email miey77@hotmail.com