Khamis, 4 Februari 2010

Kesudahan Kisah Nelayan Malang

Perghh tajuk tak ingat tapi rasanya entry ni ada sikit-sikit kaitan kot.

Semalam TV3 menyiarkan perkembangan entry aku yang ari tu. Alhamdulillah semua dapat balik lebih awal daripada yang disangka iaitu 14 hari berbanding 20 hari tahanan reman sepatutnya dan yang lebih mengembirakan tiada tindakan undang-undang dikenakan.. Kalau tidak keenam-enam nelayan Melaka yang ditahan oleh penguatkuasa Indonesia boleh dipenjara selama 6 tahun jika disabitkan kesalahan. Kat Indonesia plak tu.. perghhh haru beb.

Alhamdulillah.. kini barulah aku tahu kenapa Tok Ali sanggup berhabis duit buat hubungan diplomatik dengan provinsi-provinsi Indonesia. Malahan Tok Ali menjadi Pengerusi Dunia Melayu Dunia Islam. Hubungan dengan Indonesia memang tak boleh dipertikai lagi hingga gabenor-gabenor di sana amat menghormati Tok Ali dan pernah menganugerahkan beberapa pingat kepada Tok Ali.

Kauorang bayangkanlah perasaan lega nelayan dan ahli keluarga mereka yang mengetahui akhirnya bala itu terbebas. Memang syukur tak terkira. Aku harap nelayan lain amik iktibar.. memang takde garisan kat laut tapi hati-hati la...

Kepada Tok Ali terima kasih kerana berjaya selamatkan rakyat kita daripada dipenjara 6 tahun di sana.


0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Penafian: Segala maklumat yang tercoret ini adalah hasil idea dan maklumat yang diperolehi TIDAK BOLEH digunakan sebagai rujukan utama atau bahan bukti dalam apa jua tindakan.

Pihak pengurusan web tidak bertanggungjawab sekiranya berlaku sebarang kemudaratan yang terjadi selepas menggunakan web ini.

Pihak pengurusan web tidak bertanggungjawab atas segala ulasan yang dibuat oleh pembaca. Oleh itu, semua pengulas dapat mengulas dengan mengikut tatasusila tanpa menyentuh kepentingan agama, bangsa dan politik tanahair.

Segala kisah dan cerita di dalam ini tiada kaitan dengan yang masih hidup ataupun yang mati kecuali kesahihannya disahkan oleh sumber yang boleh dipercayai.

Pihak pengurusan web bersedia membetulkan apa jua fakta yang dirasakan tersilap dengan menghubungi di email miey77@hotmail.com