Isnin, 15 Mac 2010

Penjara Sungai Udang

Seperlihatan aku Penjara yang baru di Sungai Udang, Melaka telahpun siap. Dari luar nampak lebih kemas.. dan indah.. macam alah-alah universiti plak.. Masjidnya punyalah tersergam indah.



Tapi jangan kauorang terasa macam nak join kat dalam tu plak sebab 'dont judge the book by its cover'. Chewah speaking plak aku...

Ianya dibina di atas tanah seluas 128 ekar dengan kos kira-kira RM308 juta. Mungkin dengan kehadiran penjara ni bakal menanggung kesesakan penjara sedia ada sekarang..

Penjara Bandar Hilir dalam proses ditutup dan MUNGKIN akan dijadikan muzium oleh Kerajaan negeri Melaka.



12 comments:

datinISme berkata...

btol2...cam universiti plak.kalo x tawu tuh penjara sebenarnye...:)

apek berkata...

tahu takpe

atika berkata...

salam lekir...hari 2 nk bg tika tip2 interview..sy da dpt interview untuk post pen peg teknologi maklumat kt hang tuah jaya rabu ni kul 2...lekir bg la tips2 2..;-)

Siti Hajar berkata...

rasanya cam x berbaloi je..buat penjara besar2, tapi jenayah x kurang2 pon..

kulatlapok berkata...

salam,N3 ko ni banyak cita kisah Melaka yg baik2 je. Cuba ko tengok Berita Hairan hari ni, macam masalah penduduk Pansapuri Sri Siantan dah hampir 10 tahun tidak dipedulikan oleh MBMB. Kayu makan anai2, longkang jamban tersumbat, cuba ko citekan benda2 macam nie baru mereka buka mata sikit.

SAtu contoh lagi dalam berita tu, jamban kat Lubok China nak masukpun meloyakan tekak. Inilah Melaka Maju 2010.

apek berkata...

atika.. insyaAllah saya akan bagi tips mengenai Hang Tuah Jaya

Siti Hajar.. tulah tapi apa nak kata.. kang tak buat penjara.. nak letak mana plak penjenayah ni??

Kulat.. terima kasih atas maklumbalas ko.. blog aku ni blog picisan je.. satu hari sempat 2-3 n3 je.. dan fokus aku citer tentang Melaka berkisar kat sekeliling aku. Tidak aku nafikan kat mana2pun termasuk Melaka ni ada kelemahan. (USA pun ada kelemahan ye tak?) InsyaAllah pada masa akan datang aku cuba juga masukkan kelemahan yang ada dengan NIAT mereka yang bertanggungjawab dapat memperbaiki kelemahan itu dari semasa ke semasa. InsyaAllah. Tq bro

apek berkata...

Kepada saudara Kulat..
Kalau kau baca dari awal blog aku ni.. ada kot beberapa entry keburukan Melaka yang aku kongsi seperti kes 2 Hotel Melaka kotor, EOM tutup, Kisah Liwat kat Henry Gurney, Kisah Rompakan, Kisah Pelacuran.. ada bro.. aku ada citer jugak.. cuba kau semak.

Sebenarnya aku just share je apa di sekitar aku dan bukannya berorientasikan politik. Anyway thanks sebab baca blog aku.

Tanpa Nama berkata...

kehkehkehkeh

nampak gaya ada yang salah paham blog kau ni ngan blog politik...

apek berkata...

tak pe.. tak pe..Pelanggan kena jaga.. hehehehe. lagipun dia sekadar memberi pandangan. Terima dengan hati terbuka. InsyaAllah
kalau pembaca membaca blog aku ni.. hilang jugaklah penat menulis.

Gen, kalau ko komen lagi hilang penat aku sebab kau kira paling malas menulis.. tapi teror main grafik

kulatlapok berkata...

BUAT LEKIR DAN GENETICTYLON

RASANYA KORANG MEMANG SALAH FAHAM TERUTAMA GENETICTYLON, POST COMMENT AKU LANGSUNG TAK DE MENYENTUH MANA2 PIHAK POLITIK.

KENYATAAN AKU LEBIH KEPADA CHEK N BALANCE. SELAIN DARIPADA MEMROMOSIKAN NEGERI SERTA TEMPAT2 MENARIK, ADA BAIKNYA JUGA PERKARA YG KERAJAAN NEGERI ADAKALANAYA TERLEPAS PANDANG UNTUK SAMA KITA JADIAKAN IANYA PENAMBAHBAIKAN. SO BUKANKAH PERKARA ITU JUGA NANTI BAKAL MEMALUKAN PELAWAT2 LUAR.??

SATU CONTOH YG RAMAI RAKYAT MELAKA TIDAK TAHU, ADA SATU TEMPAT DI JALAN APA AKU TAK TAHU, TAPI TEMPAT TU LEBIH KURANG 20 METER DARI PASARAYA TONGHUP DAN 50 METER DARI MASJID KG HULU.

KO TAHU TEMPAT APA TU??? AKU TENGOK ADA SATU DERETA KEDAI TU ADALAH TEMPAT SEMBELIHAN KHINZIR KALAU TAK SILAP AKU. DIA BEROPERASI SEBELAH MALAM. PADA SUATU MALAM AKU TERSEREMPAK SATU LORI MUATAN KHINZIR DIPUNGGAHKAN DISITU. PINTU KEDAINYA SENTISANYA TERTUTUP CUBA KO SIASAT??

BUKAN NAK POLITIKKAN TAPI PERKARA2 SEPERTI INILAH YG PATUT KITA KETENGAHKAN. DIMANA LESENNYA? SIAPA YG BERIKAN KEBENARANNYA? APAKAH TEMPAT ITU SESUAI? DIMANA NANTI SISA KUMBAHAN ATAU AIR BASUHANNYA DISALURKAN??

HARAP MELAKA STORIES DAPAT MENYIASAT DAN MENDEDAHKANNYA. DAN BAWA SEKALI GENETICTYLON.

BUAT GENETICTYLON, SESEBUAH NEGERI TIDAK AKAN MAJU JIKA TIADA PENGANGAN POLITIKNYA??

apek berkata...

kulat.. ok. mungkin betul kata ko.. takdepun isu politik di situ dan check n balance amat penting dalam memastikan sesebuah negeri tidak terkeluar dari landasannya. Sebenarnya blogger dari Melaka banyak jugak yang mengetengahkan isu-isu yang panas kat Melaka ni seperti jasindaily, nisa dan sebagainya. Cuma diaorang tak pandai selidik isu macam kulat buat.

Kepada semua pembaca, macam saya cakap sebelum ni, saya menulis tentang Melaka yang berkait sekitar saya di mana peristiwa itu saya lalui atau temui atau ternampak atau terdengar. Namun, saya tidak terlalu ghairah nak cari salah sesiapa. Cuma kalau saya boleh bagi pandangan, saya tetap bagi pandangan sepertimana n3 saya yang lepas2.

Skudai Apartment Homestay berkata...

Penjara ni memang cantik. Sekarang banduan pun dah ditempatkan ikut cluster / kes masing2. Penjara Sungai Udang ni akan menempatkan banduan2 kes2 rogol, liwat dan seangkatan dengannya.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Penafian: Segala maklumat yang tercoret ini adalah hasil idea dan maklumat yang diperolehi TIDAK BOLEH digunakan sebagai rujukan utama atau bahan bukti dalam apa jua tindakan.

Pihak pengurusan web tidak bertanggungjawab sekiranya berlaku sebarang kemudaratan yang terjadi selepas menggunakan web ini.

Pihak pengurusan web tidak bertanggungjawab atas segala ulasan yang dibuat oleh pembaca. Oleh itu, semua pengulas dapat mengulas dengan mengikut tatasusila tanpa menyentuh kepentingan agama, bangsa dan politik tanahair.

Segala kisah dan cerita di dalam ini tiada kaitan dengan yang masih hidup ataupun yang mati kecuali kesahihannya disahkan oleh sumber yang boleh dipercayai.

Pihak pengurusan web bersedia membetulkan apa jua fakta yang dirasakan tersilap dengan menghubungi di email miey77@hotmail.com