Selasa, 23 Februari 2010

Siri II : Hutan Rekreasi Bukit Batu Lebah

Dari Pengenalan

Penubuhan Hutan Rekreasi Bukit Batu Lebah ini bertujuan menjadikan Hutan Rekreasi ini sebuah kawasan beriadah dan beristirehat pilihan selain daripada Hutan Rekreasi yang lain.. tapi harap maklum Hutan rekreasi ni memang jauh ke dalam. Ia terletak di Hutan Simpanan Bukit Senggeh yang berkeluasan 208 hektar. Memang tak dinafikan hutan ni kaya dengan pelbagai flora dan fauna dan landskap yang asli dengan persekitarannya yang indah. Kawasan ini menjanjikan suasana yang nyaman, damai dan menyeronokkan sebagai tempat berkelah dan beriadah.



Kedudukannya yang 10km daripada pekan Selandar membuatkan ianya kurang popular, namun aku percaya Jabatan Hutan sedang merancang untuk mempopularkan Hutan ni.. Aku pernah pergi Hutan ni dengan klik2 aku dulu.. agak sunyilah.. tapi Ranger Hutan ada situ untuk menemani kalau kauorang nak berkelah..

kalau yang jenis gagah perkasa dan brutal.. kauorang boleh kot bawak pegi sini.. tapi kalau siap nak bawak buaian baby.. emm.. pegi jelah Hutan Rekreasi Melaka kat tempat lain.

Ok sambung lagi nanti..

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Penafian: Segala maklumat yang tercoret ini adalah hasil idea dan maklumat yang diperolehi TIDAK BOLEH digunakan sebagai rujukan utama atau bahan bukti dalam apa jua tindakan.

Pihak pengurusan web tidak bertanggungjawab sekiranya berlaku sebarang kemudaratan yang terjadi selepas menggunakan web ini.

Pihak pengurusan web tidak bertanggungjawab atas segala ulasan yang dibuat oleh pembaca. Oleh itu, semua pengulas dapat mengulas dengan mengikut tatasusila tanpa menyentuh kepentingan agama, bangsa dan politik tanahair.

Segala kisah dan cerita di dalam ini tiada kaitan dengan yang masih hidup ataupun yang mati kecuali kesahihannya disahkan oleh sumber yang boleh dipercayai.

Pihak pengurusan web bersedia membetulkan apa jua fakta yang dirasakan tersilap dengan menghubungi di email miey77@hotmail.com