Jumaat, 19 Februari 2010

Kampung Buku Melaka err.. Rumah Buku kot

errr.. sempat setakat satu post lagi ni sebelum aku ke masjid sebelah ofis aku ni..

Ada orang tanya aku pasal Kampung Buku Melaka..

Kampung Buku ni asal usulnya ialah daripada Langkawi. Lepas kat sana tak beroperasi.. Melaka minta dipindahkan ke Melaka. Permohonan tersebut diluluskan. tahun 2007 launching kat Melaka. Kawasan kampung Buku ni betul-betul tengah hutan Rekreasi. jadi tak hairan kalau tengah baca buku ada yang bercerita terserempak monyet dan ular. Tapi jangan risau itu luar kanpung buku. Kampung Buku ni full ditutup dengan cermin.. So, monyet boleh tengok kauorang tapi tak boleh cuit kauorang pun.

Tempat yang sunyi dan sesuai untuk kauorang study atau buat tesis ke.. atau buat research ke.. memang mantop.


Nak pergi sana.. memang ada susah sket nak terangkan.. aku mintak bantuan google map pun.. tak berapa nak membantu.. namun gabungan google map dan penerangan aku.. InsyaAllah kauorang jumpa kot.. sebab aku jangka singboard pun banyak.


Ok rujuk gambar di atas. Itu jalan selepas kauorang masuk tol Ayer Keroh. Nampak Zoo Melaka tulisan hijau tu... kat seberang sana kan ada Taman buaya.. dan bulatan purple tu adalah Taman Buaya bersama McDonald.. pastu kauorang jalan sket. ada jumpa Muzium orang asli... Dalam google takde tunjuk jalan tu.. tapi sebenarnya ada jalan dan aku wakili dengan line kuning. Jalan lebih kurang tulah... hingga sampai hujung tu ada simpang kanan pastu terus je.. sampai hujung hutan rekreasi.. ada parking lot.. dari situ kauorang akan nampak banyak signboard ke arah kg buku yang beberapa meter je dari situ..

kauorang nampak bumbung gambar bawah tu.. itrulah kampung Buku.. Kampung ker?? aku rasa Rumah Buku kot sesuai. hehehe...




Kalau tak paham jugak penerangan aku... telefon sendiri

Kampung Buku Malaysia, Melaka,
Taman Botanikal Melaka,
Hang Tuah Jaya, Lebuh Ayer Keroh,
75450 Melaka.
Tel:06-2519181
Fax:06-2519182



2 comments:

anis madu berkata...

hurmm..
kampung buku melakadkt dgn taman botanikal melaka kan??
kalau x silap lar..
huhuw..

apek berkata...

tepat sekali anies.. jgn ubah lagi ye

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Penafian: Segala maklumat yang tercoret ini adalah hasil idea dan maklumat yang diperolehi TIDAK BOLEH digunakan sebagai rujukan utama atau bahan bukti dalam apa jua tindakan.

Pihak pengurusan web tidak bertanggungjawab sekiranya berlaku sebarang kemudaratan yang terjadi selepas menggunakan web ini.

Pihak pengurusan web tidak bertanggungjawab atas segala ulasan yang dibuat oleh pembaca. Oleh itu, semua pengulas dapat mengulas dengan mengikut tatasusila tanpa menyentuh kepentingan agama, bangsa dan politik tanahair.

Segala kisah dan cerita di dalam ini tiada kaitan dengan yang masih hidup ataupun yang mati kecuali kesahihannya disahkan oleh sumber yang boleh dipercayai.

Pihak pengurusan web bersedia membetulkan apa jua fakta yang dirasakan tersilap dengan menghubungi di email miey77@hotmail.com