Khamis, 4 Februari 2010

Sapa Kata Dia Tak Datang Melaka???


Kauorang datang Melaka dan merancang nak beri ilmu pengetahuan kepada anak-anak kauorang atau diri kauorang?? kalau nak menda yang lembik-lembik pejal dan biasanya kepala boleh keluar masuk dan suka sangat berair.. meh lawat kat satu tempat ni..






iaitu Pusat Pengurusan Penyu Di Melaka. Ianya terletak di bersebelahan Ismah beach Resort kat Pantai Kemunting.



Segala Info pasal penyu ada sini daripada telor sampailah replika penyu tua. masuk percuma beb.. dan kalau kauorang pergi kena masanya.. kauorang boleh bersama-sama membantu mereka melepaskan anak-anak penyu yang baru menetas.

kalau ikut info sebenarnya ada diantara penyu-penyu ni yang kembali bertelur di Melaka beb. Kawasan spesifik aku tak ingat.. kauorang tanyalah makcik tengah belai penyu kat sana.





Tapi diingatkan.. kauorang tak boleh bawak balik dari anak penyu hingga mak penyu terutama dengan alasan untuk dijadikan binatang peliharaan... ceitt.. tak sesuai ngek.

4 comments:

ISZA berkata...

pernah g rombongan ke melaka ngan murid2, memang sronok.. ble lah boleh pergi lagi..

apek berkata...

terima kasih sudi datang melaka dan blog ni.. negeri pelancongan kenalah buat pengunjung rasa seronok.. kalau ada ketidakseronokan sila bgtau.. mana tau boleh majukan kat Kerajaan Negeri utk diperbaiki

Tanpa Nama berkata...

saya sgt suke penyu dan kura2!!! hari tu tengok penyu kat Akuarium Penang. pasni nk tgk penyu kat pantai kerachut pulak. hehe

apek berkata...

bila nak dtg Melaka?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Penafian: Segala maklumat yang tercoret ini adalah hasil idea dan maklumat yang diperolehi TIDAK BOLEH digunakan sebagai rujukan utama atau bahan bukti dalam apa jua tindakan.

Pihak pengurusan web tidak bertanggungjawab sekiranya berlaku sebarang kemudaratan yang terjadi selepas menggunakan web ini.

Pihak pengurusan web tidak bertanggungjawab atas segala ulasan yang dibuat oleh pembaca. Oleh itu, semua pengulas dapat mengulas dengan mengikut tatasusila tanpa menyentuh kepentingan agama, bangsa dan politik tanahair.

Segala kisah dan cerita di dalam ini tiada kaitan dengan yang masih hidup ataupun yang mati kecuali kesahihannya disahkan oleh sumber yang boleh dipercayai.

Pihak pengurusan web bersedia membetulkan apa jua fakta yang dirasakan tersilap dengan menghubungi di email miey77@hotmail.com