Jumaat, 5 Februari 2010

Gegau-mengegau Jadi Kenyataan

Kauorang ingat lagi aku citer semalam pasal makan malam 1 malaysia ataupun dikenali sebagai GEGAU 1 MALAYSIA yang dirasmikan oleh PM. Cadang nak buat 50,000 orang tapi yang datang lebih daripada itu.. dan ada sumber mengatakan itupun nasib baik jalan jem giler babas.. Yang tengah sangkut kat jalan raya punya la ramai lagi..



Alhamdulillah dapat sijil Malaysian Book Of Record malam tadi... Jamuan makan paling ramai..

Kepada insan lain yang mencebik bibir dan macam-macam kutukan seperti membazir duit rakyat la... dan sebagainya..

Meh aku nak bagitau.. aku rasa tak salah sesekali Kerajaan negeri nak belanja rakyat makan. kitapun selalu belanjan kawan makan dan bos yang baikpun selalu belanja pekerjanya makan. Setakat belanja makan beb.. Lepas tu jemput semua plak tu.. takde pulak diaorang tetapkan syarat hanya pengundi parti tertentu sahaja boleh datang. Takde kan?? dan program ni bukan anjuran parti politik tetapi Kerajaan Negeri..

Come on la.. positif sikit.. Sama-sama majukan negeri Melaka dengan kaedah lebih baik.

Cuma satu je majlis malam tadi.. kaedah menyelesaikan masalah lalulintasnya boleh diperbaiki pada masa akan datang. Mungkin parking ditetapkan satu tempat jauh sket dari kawasan tersebut dan sediakan bas ulang alik dari parking ke tempat perasmian. Kenderaan yang masuk hanyalah penduduk dihadapan pantai klebang dengan memberi pas kepada penduduk di situ dan dikawal oleh penguatkuasa. Ini cadangan jer... boleh diperhalusi..

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Penafian: Segala maklumat yang tercoret ini adalah hasil idea dan maklumat yang diperolehi TIDAK BOLEH digunakan sebagai rujukan utama atau bahan bukti dalam apa jua tindakan.

Pihak pengurusan web tidak bertanggungjawab sekiranya berlaku sebarang kemudaratan yang terjadi selepas menggunakan web ini.

Pihak pengurusan web tidak bertanggungjawab atas segala ulasan yang dibuat oleh pembaca. Oleh itu, semua pengulas dapat mengulas dengan mengikut tatasusila tanpa menyentuh kepentingan agama, bangsa dan politik tanahair.

Segala kisah dan cerita di dalam ini tiada kaitan dengan yang masih hidup ataupun yang mati kecuali kesahihannya disahkan oleh sumber yang boleh dipercayai.

Pihak pengurusan web bersedia membetulkan apa jua fakta yang dirasakan tersilap dengan menghubungi di email miey77@hotmail.com