Isnin, 8 Februari 2010

Siri III : Pengalaman meneroka Pulau Dengan Teksi Air

Sambungan daripada Siri II

Setelah cukup penumpang.. maka enjin bot dihidupkan...

Dengan pakej RM500 pastikan kauorang dapat satu beg kecil jajan atau makanan ringan beserta air mineral untuk mangubati haus.. kemudian beberapa biji gula-gula termasuklah gula-gula asam masin yang boleh melegakan rasa pening atas bot nanti..



Kedua pastikan diaorang bagi jaket pelampung keselamatan tu sorang satu.. takde share-share.. kang kalau kau tenggelam sapa plak nak timbul??



Selesai tu.. kauorang akan dibawa keluar dari parking lot marina... benda pertama kauorang akan jumpa ialah Dataran 1 Malaysia atau sebelum ni dikenali sebagai Pantai Klebang. Tambakan pasir punyalah luas.. mana plaklah diaorang ni amik pasir ek???

Tambah betul-betul bang.. kang terjelus nanti.. naya




Pulau pertama yang akan dipergi ialah Pulau Upih.. Ada kisahnya pulau ni.. aku sambung Siri IV ye.. hahaha.. relakslah. aku sajer nak banyakkan sikit entry ni...

Sepanjang perjalanan ni aku terlihat ramai nelayan mencari rezeki tanpa kira bahaya dan panas terik... Terasa begitu bersyukur apa yang telah aku perolehi ini..

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Penafian: Segala maklumat yang tercoret ini adalah hasil idea dan maklumat yang diperolehi TIDAK BOLEH digunakan sebagai rujukan utama atau bahan bukti dalam apa jua tindakan.

Pihak pengurusan web tidak bertanggungjawab sekiranya berlaku sebarang kemudaratan yang terjadi selepas menggunakan web ini.

Pihak pengurusan web tidak bertanggungjawab atas segala ulasan yang dibuat oleh pembaca. Oleh itu, semua pengulas dapat mengulas dengan mengikut tatasusila tanpa menyentuh kepentingan agama, bangsa dan politik tanahair.

Segala kisah dan cerita di dalam ini tiada kaitan dengan yang masih hidup ataupun yang mati kecuali kesahihannya disahkan oleh sumber yang boleh dipercayai.

Pihak pengurusan web bersedia membetulkan apa jua fakta yang dirasakan tersilap dengan menghubungi di email miey77@hotmail.com