Khamis, 25 Februari 2010

Hutan Rekreasi Sungai Udang

Daripada Pengenalan

Aku kira Hutan rekreasi ni antara yang sesuai dijadikan tempat bersantai dan makan-makan seisi keluarga kerana ia betul-betul tepi jalan Sungai Udang. Tapi kalau kauorang terdengar letupan jangan plak meniarap. Itu mungkin latihan komando atau tentera markas 3 Divisyen sedang buat latihan.


Hutan ni berkeluasan 335 hektar dalam Hutan simpan Sungai Udang merupakan jenis Hutan Dipterokarp Pamah. Hutan rekreasi ini terdapat pelbagai jenis flora dan fauna yang sesuai untuk melakukan aktiviti rekreasi luar.

Kat Hutan Rekreasi ni ada tapak untuk berkhemah dan laluan jogging.. banyak oxygen woo kat sini.. Kira laluan denai banyak kat sini.. tapi janganlah kauorang bimbang sampai termasuk dalam kawasan latihan tentera.. selalunya tentera berlatih di hutan seberang kauorang tu... Takkan la Jabatan Hutan tak pikir benda tuu..



Selain daripada itu kanak-kanak juga sesuai mempelajaran Fauna dan flora di sini..



3 gambar di atas aku amik dari SINI. Aku harap pemilik tak marah sebab aku dah bagi linknya di sini... ^_^

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Penafian: Segala maklumat yang tercoret ini adalah hasil idea dan maklumat yang diperolehi TIDAK BOLEH digunakan sebagai rujukan utama atau bahan bukti dalam apa jua tindakan.

Pihak pengurusan web tidak bertanggungjawab sekiranya berlaku sebarang kemudaratan yang terjadi selepas menggunakan web ini.

Pihak pengurusan web tidak bertanggungjawab atas segala ulasan yang dibuat oleh pembaca. Oleh itu, semua pengulas dapat mengulas dengan mengikut tatasusila tanpa menyentuh kepentingan agama, bangsa dan politik tanahair.

Segala kisah dan cerita di dalam ini tiada kaitan dengan yang masih hidup ataupun yang mati kecuali kesahihannya disahkan oleh sumber yang boleh dipercayai.

Pihak pengurusan web bersedia membetulkan apa jua fakta yang dirasakan tersilap dengan menghubungi di email miey77@hotmail.com