Isnin, 1 Februari 2010

Untung Ke Pelajar Melaka???

Apa tak untungnya.. Kalau dapat lanjutkan pelajaran ke IPTA sama ada diploma atau ijazah akan dapat saguhati berbentuk wang.

Kalau dapat second class upper dan first class akan diserap ke jawatan di dalam syarikat Kerajaan atau Jabatan Ketua Menteri. Gaji ikut standard ijazah around RM1,800 kot. Perghh orang lain susah payah carik keje.. tapi kat Melaka belajar pandai-pandai insyaAllah ada ganjarannya...

Apa lagi pemuda Melaka wei.. rebut la peluang ni.. Ini tidak, belajar kauorang malas keje nak best-best. macam hawau!!

Ini bukan aku politikkan tapi menyampai dan menaikkan semangat pelajar-pelajar kita.. Kalau dapat pergi IPTA tu.. pergi jumpa Jabatan Ketua Menteri tanyakan wang saguhati pastu.. belajar ijazah.. belajar la bersungguh-sungguh kalau nak keluar nanti dapat kerja tanpa interview. Amacam??

Macam aku cakap ini bukan politik murahan tapi suntikan semangat. Kenapalah zaman aku dulu kerajaan negeri tak buat camni ek???
Kalau tak takdelah aku susah-susah jadi Hang Kebun.

2 comments:

zai berkata...

slm.. betul ke ade peluang mcm ni? sy sbnrnye mmg tgh mencari pekerjaan ni.. fresh grad.. cmne nak rebut peluang mcm ni? leh antar resume ke kat mane2?

apek berkata...

cuba antau kat Pejabat Ketua Menteri kot.. atau rasanya nak mudah terus pergi jumpa setiausaha2 Ketua Menteri.. jgn bimbang Ketua Menteri pegang perinsip "Takyat Didahulukan" kot

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Penafian: Segala maklumat yang tercoret ini adalah hasil idea dan maklumat yang diperolehi TIDAK BOLEH digunakan sebagai rujukan utama atau bahan bukti dalam apa jua tindakan.

Pihak pengurusan web tidak bertanggungjawab sekiranya berlaku sebarang kemudaratan yang terjadi selepas menggunakan web ini.

Pihak pengurusan web tidak bertanggungjawab atas segala ulasan yang dibuat oleh pembaca. Oleh itu, semua pengulas dapat mengulas dengan mengikut tatasusila tanpa menyentuh kepentingan agama, bangsa dan politik tanahair.

Segala kisah dan cerita di dalam ini tiada kaitan dengan yang masih hidup ataupun yang mati kecuali kesahihannya disahkan oleh sumber yang boleh dipercayai.

Pihak pengurusan web bersedia membetulkan apa jua fakta yang dirasakan tersilap dengan menghubungi di email miey77@hotmail.com