Khamis, 19 Januari 2012

New York Times Pilih Melaka Dalam 45 Tempat Di Dunia

New York Times memilih Melaka sebagai tempat ke 28 daripada 45 tempat yang perlu dilawati pada tahun 2012. Di mana tempat ke 45 adalah Portovenere, Itali.


Sebagai Negeri pelancongan, tentulah ini sesuatu yang dibanggakan apabila ianya dapat sebaris dengan tempat-tempat pelancongan lain di dunia.

Kenyataan travel.nytimes.com menerusi websitenya seperti berikut:

28. Malacca, Malaysia
A World Heritage site ramps up its tourism options.

Slide Show
With its lantern-lighted canals and silent, narrow streets lined with decades-old ornate temples and shop houses, few places in Southeast Asia conjure romantic images of the past as effectively as Malacca, Malaysia’s oldest city. A former Portuguese, Dutch and British colony, this Unesco World Heritage site is now attracting record numbers of tourists lured by its unusual architecture and cuisine, which reflect centuries of foreign influences.
More than seven million visitors are expected in 2011, so the town, about 90 miles southeast of the capital, Kuala Lumpur, is welcoming new hotels like the Casa del Rio, a Portuguese-inspired luxury boutique property with 66 rooms; and Courtyard@Heeren, a 100-year-old shop house converted into a 14-room hotel. When you’re not exploring places like the 17th-century former Dutch town hall or Jonker Street’s antiques shops, gorge on Malacca’s outstanding local specialties, like creamy, piquant nyonya laksa at the family-run Donald & Lily’s. NAOMI LINDT

Semoga 2012, Melaka semakin bertambah maju. Pautannya Di Sini
 

7 comments:

♥ Elin Adrenalin ♥ berkata...

yeayyy!!! bangga jd anak jati melaka.
DAR terbaikk!

julierosarina berkata...

tumpang nyibuk..bangga gak jd menantu org melaka.haha...semoga melaka terus maju.bangga jd rakyat malaysia..

Unknown berkata...

Cuti-cuti melaka.!

apek berkata...

yup.. terbaekk..

terpatrisinarabadi berkata...

wah pek, n3 bi tu..hahahaha, copy paste pon okeh..

jom gi cuci minda pepagi ni, kat blog aku..
hahahahahaha

novanexus berkata...

memang melaka dah banyak berubah..dah famous macam disneyland

apek berkata...

Terbaaeeekkkk

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Penafian: Segala maklumat yang tercoret ini adalah hasil idea dan maklumat yang diperolehi TIDAK BOLEH digunakan sebagai rujukan utama atau bahan bukti dalam apa jua tindakan.

Pihak pengurusan web tidak bertanggungjawab sekiranya berlaku sebarang kemudaratan yang terjadi selepas menggunakan web ini.

Pihak pengurusan web tidak bertanggungjawab atas segala ulasan yang dibuat oleh pembaca. Oleh itu, semua pengulas dapat mengulas dengan mengikut tatasusila tanpa menyentuh kepentingan agama, bangsa dan politik tanahair.

Segala kisah dan cerita di dalam ini tiada kaitan dengan yang masih hidup ataupun yang mati kecuali kesahihannya disahkan oleh sumber yang boleh dipercayai.

Pihak pengurusan web bersedia membetulkan apa jua fakta yang dirasakan tersilap dengan menghubungi di email miey77@hotmail.com