Rabu, 17 Februari 2010

Siri I : Taman Buaya Melaka (Sekitar)

Taman Buaya Melaka merupakan salah satu taman haiwan yang agak terkenal kat Melaka. Untuk menambahkan lagi tarikan.. Taman Buaya Melaka ni dah buat satu Taman Tema Air. Nanti aku citer bab Taman Tema Air ni dalam entry akan datang.

Bayaran Masuk kalau setakat nak tengok buaya RM6 untuk dewasa tapi kalau siap nak mandi manda di Taman Tema Air RM10 untuk dewasa dan RM6 untuk kanak-kanak.. (kalau tak silap).

Memang dah bertahun aku tak masuk ke sini..



Mula-mula masuk.. mak ai.. bestnya lanskap replika bangunan-bangunan terkenal di Malaysia ni.. Malangnya tak boleh masuk.. kalau tak mau aku amik gambar satu demi satu.





Buaya?? Dah nama Taman Buaya mestilah ada buaya.. Kalau ada biawak itu dipanggil Taman Biawak.



Secara keseluruhannya Taman Buaya hari ini sangat berbeza dengan zaman aku remaja dulu... Sangkar buaya lebih teratur dan kemas.. lanskap yang indah dan sesuai untuk pasangan terutamanya buaya darat berkasih sayang... Ahakss.










4 comments:

Tanpa Nama berkata...

dah lama tak pi taman buaya tu
dulu ada rumah hantu sebelah taman buaya tu. sekarang ada lagi ke?

apek berkata...

adaaa.. sabau.. tu Siri III.

faizalnizam berkata...

syok nye buaya tu tempat die lepak makin best

apek berkata...

aku setuju bangat dengan ko fyzal

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Penafian: Segala maklumat yang tercoret ini adalah hasil idea dan maklumat yang diperolehi TIDAK BOLEH digunakan sebagai rujukan utama atau bahan bukti dalam apa jua tindakan.

Pihak pengurusan web tidak bertanggungjawab sekiranya berlaku sebarang kemudaratan yang terjadi selepas menggunakan web ini.

Pihak pengurusan web tidak bertanggungjawab atas segala ulasan yang dibuat oleh pembaca. Oleh itu, semua pengulas dapat mengulas dengan mengikut tatasusila tanpa menyentuh kepentingan agama, bangsa dan politik tanahair.

Segala kisah dan cerita di dalam ini tiada kaitan dengan yang masih hidup ataupun yang mati kecuali kesahihannya disahkan oleh sumber yang boleh dipercayai.

Pihak pengurusan web bersedia membetulkan apa jua fakta yang dirasakan tersilap dengan menghubungi di email miey77@hotmail.com