Isnin, 22 Februari 2010

Semoga Jadi Kenyataan Untuk Rakyat Melaka

Dua akan datang diramalkan Melaka hujan iaitu berdasarkan Jabatan Meteorologi terutama pada sebelah petang. Kalau betul terjadi. Alhamdulillah.. syukur... Yelah cuaca sekang panas tak hinggat....


Namun, ingin aku ingatkan bahawa ramalan tu berdasarkan ilmu pengetahuan sains dan teknologi yang Allah kurniakan sedikit je pada manusia. Sesungguhnya DIA Maha Penentu segalanya.

Macam berlaku baru-baru ni.. langit dah hitam, pekat, berkilat.. alih=alih turun gerimis je.. Renyaipun tak... hanya gerimis...
Anyway syukur jugaklah.. sebab dah itu yang Allah rezekikan untuk rakyat Melaka..





Tapi bila dapat tengok awam hitam macam tu.. terubat jugak rindu kepada hujan. Hujan air tau.. bukan band hujan. Serius.. dah lama rasanya tak mengecapi nikmat awam hitam.. angin plak turun.. kadang-kadang menjadi satu nikmat yang kita rindui dikala musim kemarau ni.

2 comments:

Tanpa Nama berkata...

Johor mendung
diramal gerimis mengundang pada sebelah petang.

Angin bertiup secukup rasa tapi menyamankan.

awan Cumulonimbus pulak semakin kerap berkumpul sejak 3 hari lepas tapi setakat ni hanya gerimis mengundang aje.

sekian.

apek berkata...

terima kasih laporan daripada Johor..

Tunggu berita daripada negeri lain plak

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Penafian: Segala maklumat yang tercoret ini adalah hasil idea dan maklumat yang diperolehi TIDAK BOLEH digunakan sebagai rujukan utama atau bahan bukti dalam apa jua tindakan.

Pihak pengurusan web tidak bertanggungjawab sekiranya berlaku sebarang kemudaratan yang terjadi selepas menggunakan web ini.

Pihak pengurusan web tidak bertanggungjawab atas segala ulasan yang dibuat oleh pembaca. Oleh itu, semua pengulas dapat mengulas dengan mengikut tatasusila tanpa menyentuh kepentingan agama, bangsa dan politik tanahair.

Segala kisah dan cerita di dalam ini tiada kaitan dengan yang masih hidup ataupun yang mati kecuali kesahihannya disahkan oleh sumber yang boleh dipercayai.

Pihak pengurusan web bersedia membetulkan apa jua fakta yang dirasakan tersilap dengan menghubungi di email miey77@hotmail.com