Jumaat, 19 Februari 2010

Cukai Tali Air Melaka Mansuh

Bagi mereka yang ada tanah kebun kat Melaka Tengah dan Jasin, ni ada berita baikkk punya. Mengikut laporan MHI rupanya sejak Januari 2010 cukai tali air telahpun dimansuhkan. Camane aku boleh terlepas berita ni?? Supaya orang lain tak terlepas berita ni.. akupun sebarkan menerusi blog aku ni dengan tujuan semua orang tahu..


Jadi kepada yang ada sedara mara berkaitan.. mintak plak kat kauorang cukai tali air sebab share nama kat geran.. kauorang sebat je dengan tali. Asyik mintak duit je keje nye. Tapi!!! bagi yang tertunggak hutangnya.. diminta selesaikan dulu...
Dengan pelepasan cukai ni.. Kerajaan Negeri kehilangan pendapatan lebihkurang RM100,000 setahun. Pandai-pandailah Kerajaan nak cari duit tambahan ye tak?

Alor Gajah?? weeyy diaorang sejak 2003 dah mansuh. Kenapa MT dan Jasin lambat mansuh.. itu aku no idea.. kena tanya jawatankuasa berkaitan atau persatuan pekebun kecil kot.

2 comments:

Unknown berkata...

Alor Gajah lame dah takde cukai ni.. klu dgr pun kelakar je bunyi die.. Cukai Tali Air kah kah kah..

Ape lah kabar nenek aku kat Kampung Rumbia.. tak sempat singgah la nek..

apek berkata...

baik kau pegi.. org kg Rumbia semua tanah luas2.. mana tau.. kau jadi cucu kesayangan. dia bagi semua hartabenda dia kat ko.. tapi kalau SAKA takyah la ko terima.. buat nyusah je..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Penafian: Segala maklumat yang tercoret ini adalah hasil idea dan maklumat yang diperolehi TIDAK BOLEH digunakan sebagai rujukan utama atau bahan bukti dalam apa jua tindakan.

Pihak pengurusan web tidak bertanggungjawab sekiranya berlaku sebarang kemudaratan yang terjadi selepas menggunakan web ini.

Pihak pengurusan web tidak bertanggungjawab atas segala ulasan yang dibuat oleh pembaca. Oleh itu, semua pengulas dapat mengulas dengan mengikut tatasusila tanpa menyentuh kepentingan agama, bangsa dan politik tanahair.

Segala kisah dan cerita di dalam ini tiada kaitan dengan yang masih hidup ataupun yang mati kecuali kesahihannya disahkan oleh sumber yang boleh dipercayai.

Pihak pengurusan web bersedia membetulkan apa jua fakta yang dirasakan tersilap dengan menghubungi di email miey77@hotmail.com