Jumaat, 19 Februari 2010

Bayi dan Baldi

Jaga anak-anak anda sebelum anda menyesal.

itulah pesanan yang boleh aku nyatakan.. aku kata begitu sebab berlaku satu kemalangan di Jasin Melaka melibatkan seorang kanak-kanak berusia 19 bulan lemas dalam baldi di bilik air. Fuh sadisnya... Semoga Allah mencucuri rahmat kepada kanak-kanak tersebut dan diberikan ketabahan dan kesabaran yang tinggi kepada parent mereka.

Gambar hiasan sahaja


Kita memang sedar anak-anak kecil memang teruja tengok air terutama air bertakung dan mereka tidak tahu mengenai bahaya. Kalau letak rimau depan diaorangpun.. silap gaya rimau tu dia gigit.

Namun, kita semua kena akur qada' dan qadar daripada DIA yang mencipta segala-galanya.

Walaupun berat mata memandang, berat lagi bahu memikul. hakikatnya itulah yang telah tersurat, maka suka atau tidak kena telan jua.

Al-fatihah untuk adik Muhammad Haikal.

Tips mudah untuk yang ada anak kecil
  1. sentiasa tutup pintu bilik air
  2. kalau nak buat simpanan air beli yang bertutup

Berita penuh di Harian Metro

2 comments:

eima xara berkata...

siannye adek ni..

apek berkata...

emmm.. mak bapak dia pun kesian jugak.. mesti terbayang2 dan membawa kpd penyesalan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Penafian: Segala maklumat yang tercoret ini adalah hasil idea dan maklumat yang diperolehi TIDAK BOLEH digunakan sebagai rujukan utama atau bahan bukti dalam apa jua tindakan.

Pihak pengurusan web tidak bertanggungjawab sekiranya berlaku sebarang kemudaratan yang terjadi selepas menggunakan web ini.

Pihak pengurusan web tidak bertanggungjawab atas segala ulasan yang dibuat oleh pembaca. Oleh itu, semua pengulas dapat mengulas dengan mengikut tatasusila tanpa menyentuh kepentingan agama, bangsa dan politik tanahair.

Segala kisah dan cerita di dalam ini tiada kaitan dengan yang masih hidup ataupun yang mati kecuali kesahihannya disahkan oleh sumber yang boleh dipercayai.

Pihak pengurusan web bersedia membetulkan apa jua fakta yang dirasakan tersilap dengan menghubungi di email miey77@hotmail.com