Isnin, 18 Januari 2010

Peristiwa Keji di Hang Tuah Mall

Kalau kauorang jenjalan kat area Hang Tuah Mall... ada sorang mamat Indon ni dekati kau.. gaya macam nak keluarkan parang daripada dalam perut.. tapi kauorang jangan lari.. dia cuma nak jual barang jer.. tak tau la aku barang curik atau tidak.. yang pasti sembunyi2 plak..

Selalunya aku tak layan terus geleng kepala.. dia blah.. aku memang pernah nampak kamera la.. jam la... yang ditunjukkan pada aku.. masa tu tengah tunggu dalam kete.. member aku kuarkan duit daripada bank.
Aku tak layan sebab takut plak.. beli.. sekali balik rumah takde isi.. fuh naya beb.

Hari ni aku baca utusan, pihak Polis akan tangani masalah tersebut di Hang Tuah Mall..

Alhamdulillah..

Memang la dia tak kacau orang tapi gaya tak kena beb.. ni negerii Pelancongan.. mungkin ada orang suka penjual gaya begitu tapi aku fikir lebih 70% tentu tak suka kot.

So, kalau kauorang jenjalan tetiba kena macam tu lagi di Melaka ni.. terus report kat mana2 pihak berwajib.. InsyaAllah.. boleh membantu menjana kesejahteraan negara lagi.

khas aku tujukan kepada pak cik polis di Melaka ni.. dengan ucapan.. ribuan terima kasih sebab jaga keselamatan kami..

::Itulah cerita Melaka negeri pelancongan dunia::

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Penafian: Segala maklumat yang tercoret ini adalah hasil idea dan maklumat yang diperolehi TIDAK BOLEH digunakan sebagai rujukan utama atau bahan bukti dalam apa jua tindakan.

Pihak pengurusan web tidak bertanggungjawab sekiranya berlaku sebarang kemudaratan yang terjadi selepas menggunakan web ini.

Pihak pengurusan web tidak bertanggungjawab atas segala ulasan yang dibuat oleh pembaca. Oleh itu, semua pengulas dapat mengulas dengan mengikut tatasusila tanpa menyentuh kepentingan agama, bangsa dan politik tanahair.

Segala kisah dan cerita di dalam ini tiada kaitan dengan yang masih hidup ataupun yang mati kecuali kesahihannya disahkan oleh sumber yang boleh dipercayai.

Pihak pengurusan web bersedia membetulkan apa jua fakta yang dirasakan tersilap dengan menghubungi di email miey77@hotmail.com