Jumaat, 29 Januari 2010

Nasihat Untuk Gadis Yang Dara

Kadang-kadang akupun tak faham la ramai gadis sekarang rela diperlakukan apa sahaja oleh lelaki yang kompom bukan suami dia...

Kepada anak-anak gadis aku nak pesan.. akupun dulu nakal jugak tapi takdelah sampai tahap zina ni... (alhamdulillah).. sebenarnya lelaki yang tidor dan bersetubuh dengan kau secara haram tu hanya 1% jer yang buat kau jadi isteri.. Lelaki ni sejijik manapun kalau boleh nak isteri dia dara.. suci.. dan kalau boleh tak pernah disentuh oleh mana-mana lelaki even pegang tangan. Dengan itu, harga diri gadis tu memang tinggi di mata lelaki tu... dan rasa hormat mengatasi mana-mana gadis sekelilingnya.

Kalau kauorang dapat kahwin dengan lelaki baikpun.. kalau lelaki tersebut tahu hal sebenar mesti ada rasa terkilan dihatinya... Kauorang pikir apa rasa lelaki baik yang kau kahwini bila tiba-tiba.. seorang mamat datang bagitau..
Justify Full
"weii ustaz.. sebenarnya wife kau tu aku dah 'teroka' habis-habisan satu ketika dulu"

atau

"wei.. sebelum kau 'dapat' aku dah 'dapat' dulu... Free plak tuuu"

Walau bagaimanapun.. aku tak tunding gadis jer.. lelakipun sama.. perempuan baik mesti terasa sama.

Namun dalam hal ini wanita lebih rugi.. akibat ditanggung lebih tinggi.. hilang dara.. ditinggalkan.. silap gaya mengandung dan menggugurkan anak luar nikah sendiri..

Bila kauorang berzina.. selalunya lelaki yang tinggalkan pompuan la.. bukannya pompuan tinggalkan lelaki...

Namun aku ingatkan bahawa.. "lelaki yang baik hanya untuk wanita yang baik dan sebaliknya"
tapi janganlah kauorang sempitkan pemikiran.. jangan la mentang2 si suami tersebut suka berzina maka kauorang kata tak seperti kata-kata di atas sebabnya kauorang tak berzina. Bukan begitu.. maksud ayat di atas mungkin si suami kaki botol sebelum ni dan si wanita pulak kaki lawan ibubapa.. hah!! lebih kurang lah tuuu... dua-dua melakukan dosa!! faham?? tak faham meh aku tunjal la.. abis citer.

Aku ni nasihat atas dasar kemanusiaan dan jadi emosi kerana BERITA ni kat Melaka semalam... Aiiii.. apalah nak jadi diaorang ni..

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Penafian: Segala maklumat yang tercoret ini adalah hasil idea dan maklumat yang diperolehi TIDAK BOLEH digunakan sebagai rujukan utama atau bahan bukti dalam apa jua tindakan.

Pihak pengurusan web tidak bertanggungjawab sekiranya berlaku sebarang kemudaratan yang terjadi selepas menggunakan web ini.

Pihak pengurusan web tidak bertanggungjawab atas segala ulasan yang dibuat oleh pembaca. Oleh itu, semua pengulas dapat mengulas dengan mengikut tatasusila tanpa menyentuh kepentingan agama, bangsa dan politik tanahair.

Segala kisah dan cerita di dalam ini tiada kaitan dengan yang masih hidup ataupun yang mati kecuali kesahihannya disahkan oleh sumber yang boleh dipercayai.

Pihak pengurusan web bersedia membetulkan apa jua fakta yang dirasakan tersilap dengan menghubungi di email miey77@hotmail.com