Jumaat, 29 Januari 2010

Lapangan Terbang Antarabangsa Melaka

Lapangan Terbang Antarabangsa Melaka (LTAB), Batu Berendam boleh dikatakan hampir siap sepenuhnya weyy.. Kos pembinaan sebanyak RM190 juta dengan kapasiti sasaran 1.5 juta penumpang setahun. Kerajaan Negeri Melaka memfokus pelancongan kesihatan di Melaka menerusi lapangan terbang ini... Memang la sebelum ni telah tercatat bahawa hospital swasta di Melaka ramai menerima pengunjung daripada luar seperti Indonesia, Singapura, Arab dan sebagainya.. Kauorang nak tau kenapa berubat kat sini??? selain lebih murah.. ahli keluarga yang menunggu pesakit tu boleh la sambil melancong... Itu tujuan diaorang antau mak bapak diaorang kat Melaka.

LTAB ni bakal dirasmikan 4 Februari 2010 ni oleh Perdana Menteri Malaysia..

Setakat ni aku rasa kalau firefly boleh turun landasan ni kot.. cuma airbus aku tak pasti la plak.. hari tu ada isu Air Asia minta tambah landasan 300 meter dan aku tengok ada pembinaan dibuat. Tak pasti la plak perkara itu diselesaikan atau tidak...

Tak de projek gajah putihnya menda ni... dulu ada segelintir cakap TDM bina KLIA adalah membazir.. Ceiittt.. tapi sekang orang yang cakap tu tunggu punya eksen kat KLIA tu... ceiitt.. siap bangga dengan pelancong lagi...

kali ni Melaka buat.. sebagai negeri pelancongan.. memanglah perlu ada kemudahan ini... Kauorang nak melancong Melaka pun senang la.. tak sampai sejam dah tiba... Menda senang jangan buat leceh la bro... Kitaorang orang Melaka nak jugak pergi luar naik flight mudah.. ini nak pergi KLIA atau LCCT jauh.. sewa parking pun lu tau berapa mahal..

Ok.. selamat melancong ke Melaka guna flight plak pasni... dan orang Melaka bagi yang menentang tu chow..



0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Penafian: Segala maklumat yang tercoret ini adalah hasil idea dan maklumat yang diperolehi TIDAK BOLEH digunakan sebagai rujukan utama atau bahan bukti dalam apa jua tindakan.

Pihak pengurusan web tidak bertanggungjawab sekiranya berlaku sebarang kemudaratan yang terjadi selepas menggunakan web ini.

Pihak pengurusan web tidak bertanggungjawab atas segala ulasan yang dibuat oleh pembaca. Oleh itu, semua pengulas dapat mengulas dengan mengikut tatasusila tanpa menyentuh kepentingan agama, bangsa dan politik tanahair.

Segala kisah dan cerita di dalam ini tiada kaitan dengan yang masih hidup ataupun yang mati kecuali kesahihannya disahkan oleh sumber yang boleh dipercayai.

Pihak pengurusan web bersedia membetulkan apa jua fakta yang dirasakan tersilap dengan menghubungi di email miey77@hotmail.com