Jumaat, 15 Januari 2010

English Version: Butterfly and Reptile Farms



One of the world's most comprehensive butterfly and reptile farms with well over 200 local species include rare one like Rajah Brooke and Birdwing. There is also a collection of more 400 insect specimens. Opened to public on 1 February1991.

Actually this sanctuary is belong to somebody not state government but as a tourism state, promotion of this sanctuary also a part of state government duty.

This sanctuary also houses a good number of common and exotic birds such as white peacocks, hornbills, owls, peafowls and parrots.

Also the biggest collection of reptiles include more than 20 species snakes, crocodiles, alligators, tortoise, lizards, iguana, monitor lizards, and arapaima gigas.

Open daily
Opening Hours : 8.30 am - 5.30 pm


Admission

MYKAD holders
RM6.00 / adult
RM3.00 / children (3-12 years old)


NON-MYKAD holders

RM10.00 / adult
RM5.00 / children (3-12 years old)


Video / Camera RM3.00 per piece

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Penafian: Segala maklumat yang tercoret ini adalah hasil idea dan maklumat yang diperolehi TIDAK BOLEH digunakan sebagai rujukan utama atau bahan bukti dalam apa jua tindakan.

Pihak pengurusan web tidak bertanggungjawab sekiranya berlaku sebarang kemudaratan yang terjadi selepas menggunakan web ini.

Pihak pengurusan web tidak bertanggungjawab atas segala ulasan yang dibuat oleh pembaca. Oleh itu, semua pengulas dapat mengulas dengan mengikut tatasusila tanpa menyentuh kepentingan agama, bangsa dan politik tanahair.

Segala kisah dan cerita di dalam ini tiada kaitan dengan yang masih hidup ataupun yang mati kecuali kesahihannya disahkan oleh sumber yang boleh dipercayai.

Pihak pengurusan web bersedia membetulkan apa jua fakta yang dirasakan tersilap dengan menghubungi di email miey77@hotmail.com