Khamis, 11 Mac 2010

Harian Metro: Dia Ditambat Macam Haiwan

Terkejut aku tengok kisah ni kat TV3 malam tadi.. hari ni plak disusuli dengan akhbar-akhbar tempatan.. Pusat jagaan kat Jalan Tan Cheng Lock ni selalu juga aku laluinya..

Siapakah yang bersalah ek?? Pusat jagaan ke atau ibubapa budak ni...

Kalau pusat jagaan tidak sanggup silalah maklumkan kepada ibubapa mereka semuala.. Ini dirantai macam haiwan, dibiarkan.. apa agaknya perasaan budak tu dan bayangkan penjaga tu diikat plak berbulan-bulan tanpa pengawasan secukupnya..


Gambar diambil daripada laman berita hmetro.com.my

Akhbar Harian Metro

MELAKA: Dia dirantai seperti haiwan ternakan dalam sebuah bilik tanpa tilam dan tandas. Lebih mengejutkan, remaja lelaki berusia 19 tahun terbabit kurus kering umpama pelarian perang kebuluran di Afrika.
enderaan terhadap remaja kurang upaya (OKU) itu terbongkar selepas kakitangan Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) Daerah Melaka Tengah diketuai pegawainya, Saidatul Aini Jafri, memeriksa sebuah pusat jagaan swasta di Jalan Tan Cheng Lock di sini, semalam.

Saidatul Aini berkata, ketika ditemui pihaknya, remaja terbabit terbaring atas lantai kesejukan dengan kaki kanannya dirantai pada jeriji tingkap bilik di pusat jagaan itu.

Menurutnya, beliau langsung tidak menyangka paksaannya supaya pintu bilik itu dibuka membongkar rahsia ia menempatkan remaja terbabit dalam keadaan amat memilukan.

Sebelum itu, katanya, wanita warga Indonesia berusia 30-an yang menjaga pusat jagaan itu cuba berdolak-dalik ketika diminta membuka bilik berkenaan dengan mendakwa ia kosong dan tidak perlu diperiksa.

Pada mulanya, beliau hairan apabila penjaga berkenaan kelihatan gelisah ketika pegawai JKM lalu di depan bilik terbabit seperti menyembunyikan sesuatu.

Berita Lanjut DI SINI

2 comments:

Siti Hajar berkata...

memang sedey giler bc..x sgp tgk..

apek berkata...

apa perasaan budak tu ek?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Penafian: Segala maklumat yang tercoret ini adalah hasil idea dan maklumat yang diperolehi TIDAK BOLEH digunakan sebagai rujukan utama atau bahan bukti dalam apa jua tindakan.

Pihak pengurusan web tidak bertanggungjawab sekiranya berlaku sebarang kemudaratan yang terjadi selepas menggunakan web ini.

Pihak pengurusan web tidak bertanggungjawab atas segala ulasan yang dibuat oleh pembaca. Oleh itu, semua pengulas dapat mengulas dengan mengikut tatasusila tanpa menyentuh kepentingan agama, bangsa dan politik tanahair.

Segala kisah dan cerita di dalam ini tiada kaitan dengan yang masih hidup ataupun yang mati kecuali kesahihannya disahkan oleh sumber yang boleh dipercayai.

Pihak pengurusan web bersedia membetulkan apa jua fakta yang dirasakan tersilap dengan menghubungi di email miey77@hotmail.com