Selasa, 9 Mac 2010

Melaka Planetarium & Adventure Science Center

Tadi aku pergi Melaka Planetarium & Adventure Science Center buat kali kedua. Tempat di mana dipaparkan bidang kajian Astronomi dan aeroangkasa. Terletak di atas bulatan seluas 6.9 ekar Di dalamnya pelbagai aktiviti atau permainan yang ada termasuk sebuah dewan teater tayangan 3D. Namun tadi aku dimaklumkan dewan teater tu dalam proses penambahbaikan. Tak tahu bila akan elok semula.



Kedudukan Melaka Planetarium & Adventure Science Center atau lebih dikenali sebagai Planetarium Melaka ni adalah di dalam bulatan besar MITC tu.. berhadapan dengan Melaka International Bowling Centre dan Restoran Subaidah.


Bayaran yang dikenakan adalah

Masa Operasi

Hari Bekerja (Isnin – Jumaat)

10.00 pagi – 7.00 petang

Hujung Minggu (Sabtu & Ahad)

10.00 pagi - 9.00 malam

Aku nak amik gambar di dalam Planetarium tu untuk paparan.. tapi sayangnya tidak dibenarkan dengan alasan ada perjanjian dengan pihak tertentu agar ia tidak disebarkan menerusi internet. Ntahlah tak faham plak aku... dalam brosur, website semua ada kenapa plak yang ni tak boleh..

Tapi oleh kerana aku menghormati peraturan yang ditetapkan, maka aku ikutkan aje. Mungkin ada sebab yang munasabah kot.

Selain pameran kat sini boleh jugak nak buat seminar sebab ada satu classroom yang agak besar dan sesuai terutamanya untuk para pelajar sekolah. Yelah sambil berkursus boleh juga melawat. Harga pakejnya dengar kata lebih murah.

So, kalau kauorang nak merasainya eloklah kauorang contact dulu no tel di bawah.. tanya dewan teater tu dah siap ke belum kerana rugi kalau masuk tanpa melihat tayangan 3D tu..

Telephone: 606-232 2122/232 2424/232 0402/232 0408

2 comments:

myQza berkata...

tapi rsanya.. planetarium ni sunyi dari pengunjung!

apek berkata...

bukan cuti sekolah memang sunyi... macam berada di angkasa lepas.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Penafian: Segala maklumat yang tercoret ini adalah hasil idea dan maklumat yang diperolehi TIDAK BOLEH digunakan sebagai rujukan utama atau bahan bukti dalam apa jua tindakan.

Pihak pengurusan web tidak bertanggungjawab sekiranya berlaku sebarang kemudaratan yang terjadi selepas menggunakan web ini.

Pihak pengurusan web tidak bertanggungjawab atas segala ulasan yang dibuat oleh pembaca. Oleh itu, semua pengulas dapat mengulas dengan mengikut tatasusila tanpa menyentuh kepentingan agama, bangsa dan politik tanahair.

Segala kisah dan cerita di dalam ini tiada kaitan dengan yang masih hidup ataupun yang mati kecuali kesahihannya disahkan oleh sumber yang boleh dipercayai.

Pihak pengurusan web bersedia membetulkan apa jua fakta yang dirasakan tersilap dengan menghubungi di email miey77@hotmail.com