Sabtu, 5 Disember 2009

Siapa ada RM40,000????

Tadi aku terbaca satu kisah di MHI.. seorang kanak-kanak lelaki bernama Adzim Aizan Azli.. aku memang tak kenal budak ni.. apatah lagi bapanya.. tapi oleh kerana dia tinggal di dalam Melaka terpanggil untuk aku buat satu thread untuk dia..

Apa sakit dia???

Dia ni mempunyai jantung sebelah kanan anggota badan dan mempunyai satu injap jer.. tak cukup dengan itu dia juga tiada saluran darah ke paru-paru... Ya Allah.. Tuhan Yang Maha Penentu Segalanya...

Adzim dah buat dua kali pembedahan dan memerlukan pembedahan ketiga pada usia 6 tahun. Kini dia dah 8 tahun tapi tak boleh buat pembedahan kerana tak de duit. Kos keseluruhan pembedahan RM40,000. Rawatan perubatan pun RM400 setiap bulan.

Kepada para jutawan, hartawan dan dermawan.. tolonglah budak Adzim ni... semoga Allah membalas jasa baik Tan Sri / Dato'/Datuk/ Tuan/ Puan dikemudian hari..

No tel. ayah adzim ni 017-633 0108 (Azli)
No. Akaun Maybank : 112157020656 (Nama ayah dia kot.. Azli)
Alamat Rumah : No. JB 2695 Jalan Pulai Indah 9,
Taman Pulai Indah
77300 Merlimau, Melaka

Aku tau kauorang was-was juga nak bantu.. buatnya akaun tu aku punyer..
ceittt.. kauorang ingat aku hina punya orang ker?? apa kata kauorang telefon ayah dia tu.. kalau takut ada penyamaran rasanya elok melawat sendiri adik tu...

berita ni aku petik dari Melaka Hari Ini 5 Disember 2009 (Sabtu) mukasurat 12. Aku harap walaupun aku tak berharta tapi aku cuba meyebarkan berita ini... walaupun aku tak kenal tapi aku yakin dia ni sebangsa, seagama dan yang penting senegeriku...


0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Penafian: Segala maklumat yang tercoret ini adalah hasil idea dan maklumat yang diperolehi TIDAK BOLEH digunakan sebagai rujukan utama atau bahan bukti dalam apa jua tindakan.

Pihak pengurusan web tidak bertanggungjawab sekiranya berlaku sebarang kemudaratan yang terjadi selepas menggunakan web ini.

Pihak pengurusan web tidak bertanggungjawab atas segala ulasan yang dibuat oleh pembaca. Oleh itu, semua pengulas dapat mengulas dengan mengikut tatasusila tanpa menyentuh kepentingan agama, bangsa dan politik tanahair.

Segala kisah dan cerita di dalam ini tiada kaitan dengan yang masih hidup ataupun yang mati kecuali kesahihannya disahkan oleh sumber yang boleh dipercayai.

Pihak pengurusan web bersedia membetulkan apa jua fakta yang dirasakan tersilap dengan menghubungi di email miey77@hotmail.com