Ahad, 13 Disember 2009

English Version : During 15th Century @ Melaka

By the end of the 15th century. Melaka had become a great trading empire as well as a rendezvous for every seafaring nation - Arabs, Indians, South Americans, Chinese, Portuguese, Dutch and Enslish. Here, gold, silk, tea, opium, tobacco, spices, perfumes and countless other items and natural resources were traded or exchanged.

The Portuguese were the first rule in 1511, followed by the Dutch in 1641 and British in 1824. Each rule left its mark behind to be forged and blended into a new and unique mix.


0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Penafian: Segala maklumat yang tercoret ini adalah hasil idea dan maklumat yang diperolehi TIDAK BOLEH digunakan sebagai rujukan utama atau bahan bukti dalam apa jua tindakan.

Pihak pengurusan web tidak bertanggungjawab sekiranya berlaku sebarang kemudaratan yang terjadi selepas menggunakan web ini.

Pihak pengurusan web tidak bertanggungjawab atas segala ulasan yang dibuat oleh pembaca. Oleh itu, semua pengulas dapat mengulas dengan mengikut tatasusila tanpa menyentuh kepentingan agama, bangsa dan politik tanahair.

Segala kisah dan cerita di dalam ini tiada kaitan dengan yang masih hidup ataupun yang mati kecuali kesahihannya disahkan oleh sumber yang boleh dipercayai.

Pihak pengurusan web bersedia membetulkan apa jua fakta yang dirasakan tersilap dengan menghubungi di email miey77@hotmail.com