Selasa, 15 Disember 2009

JUSCO Melaka Meletup!!!

Semalam Negeri Melaka gempar dengan letupan kuat dari kawasan Peringgit. Orang ramai terpingga-pinga.. adakah peluru berpandu Korea Utara tersasar ke Malaysia?? Akhirnya dalam masa beberapa minit sms bertalu dan cerita mulut disampaikan... kat mana-mana orang bercerita.. kat kedai buah kaum cina bersembang pasalnya.. yang aku pasti sangat sebab ada perkataan 'Jusco'....

Akhirnya confirm la.. JUSCO yang bakal dibuka secara rasmi pada 17 Disember 2009 mengalami kebocoran paip gas yang akhirnya membawa padah. Letupan tersebut mengorbankan satu nyawa manakala 16 lagi cedera. Berdasarkan berita di akhbar-akhbar tempatan, letupan itu berlaku di bawah food court JUSCO dan semua penyewa sedang sibuk buat persiapan pembukaan minggu depan.

Letupan kuat tu dikatakan meninggalkan kesan lubang sedalam 2 meter dan serpihan terbang melayang sejauh 25 meter.. Fuh.. bahaya wei..

Untuk makluman JUSCO ni memang besar.. secara kasar hampir tiga kali ganda besar daripada TESCO yang berada bersebelahan... tapi apakan daya.. besar tak semestinya kuat, kecil tak semestinya rugi.

Akhirnya berita ni sampai ke telinga Mak Limah... tetiba terkedu Mak Limah mendengar berita ini. Ikan ditangannya terlepas dan badannya menjadi longlai... Pucat lesi muka Mak Limah sambil terketar-ketar bibirnya.... terlihat deraian air matanya sepi membasahi pipi perlahan-lahan... Mak cik Senah yang berada berhampiran Mak Limah menenangkan keadaan Mak Limah.. Ditariknya ke batang pokok kelapa tumbang dan duduklah Mak Limah yang longlai di situ. Mak Cik Senah menggosok pelahan-lahan belakang Mak Limah..
Mak Limah yang tadi tersedu-sedu, akhirnya tidak dapat menahan sebaknya.. raungannya mengejutkan seekor kambing yang terletak 10 meter dari situ... hampir-hampir kambing tu.. menyentap tali yang mengikat lehernya. Mak cik Senah terus menyabarkan Mak Limah.. berulang kali Mak Cik Senah meminta Mak Limah bersabar dan menerima suratan tersebut... Namun, semakin manja pujukan Mak cik Senah.. semakin menjadi pulak Mak Limah... Akhirnya Mak Limah bersuara sambil teresak-esak...
"Aku tak sangka perkara ni berlaku.... aku dah rancang dengan suami aku lama dah.. akhirnya punah impian kami berdua... ke mana lagi aku nak pergi Senah?? ke mana?? Jusco dah meletup.. tak dapatlah aku pergi pada 17 Disember ni... Hwaaaaaa....." raung mak Limah.

p/s: kauorang rasa kalau aku jumpa makcik ni, patut tak aku siku je rusuk dia???

2 comments:

momo berkata...

haha..kite rembat je dia

apek berkata...

akupun rasa mcm nak rembat tapi pikir orang tua.. biau jelah ajeem

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Penafian: Segala maklumat yang tercoret ini adalah hasil idea dan maklumat yang diperolehi TIDAK BOLEH digunakan sebagai rujukan utama atau bahan bukti dalam apa jua tindakan.

Pihak pengurusan web tidak bertanggungjawab sekiranya berlaku sebarang kemudaratan yang terjadi selepas menggunakan web ini.

Pihak pengurusan web tidak bertanggungjawab atas segala ulasan yang dibuat oleh pembaca. Oleh itu, semua pengulas dapat mengulas dengan mengikut tatasusila tanpa menyentuh kepentingan agama, bangsa dan politik tanahair.

Segala kisah dan cerita di dalam ini tiada kaitan dengan yang masih hidup ataupun yang mati kecuali kesahihannya disahkan oleh sumber yang boleh dipercayai.

Pihak pengurusan web bersedia membetulkan apa jua fakta yang dirasakan tersilap dengan menghubungi di email miey77@hotmail.com