Khamis, 17 Disember 2009

Disebalik Kisah Majlis Hang Tuah Jaya

Sambung dar SINI

Sejak diumumkan nak buka Majlis Hang Tuah Jaya pada 1 Januari 2010 ni.. satu Melaka kecoh pasalnya... dari jawatan kosong di mana ada mak bapak sanggup merayu kat mereka yang berkenaan untuk mendapatkan jawatan untuk anak masing-masing. Paling tak sedap kalau berlaku ungkit-mengungkit...
"Dulu masa kau sakit.. nak mampus.. sapa tolong kau?? aku!! Dr. Labu bin Kundur..." (petikan Filem Labu Labi)

Ceittt.. apa nak rayu-rayu??? Dengan Allah ada rayu-rayu tak?? Kalau ada bagus!! teruskan merayu pada Allah sebab Allah suka pada HambaNya yang meminta kepadaNYA dan yakinlah DIA akan berikan terbaik untuk hambaNYA.

Kalau mintak kerja tak dapat tu.. maknanya itu bukan terbaik untuk anda. Mungkin kalau kauorang dapat jugak kerja tu.. contoh jadi penguatkuasa... mungkin lepas sebulan menjawat kauorang diuji dan takkan mampu melawan desakan nafsu hingga mengamalkan rasuah.. Akhirnya kauorang dipenjara. Siapa tahu?? Hanya Allah yang maha mengetahui apa yang terbaik untuk hambaNYA dan ujian mana yang mampu ditempuh oleh hambaNYA. Faham??? Kalau tak faham jugak.... meh aku mandikan dengan air kolah 7 masjid.

Kalau kauorang nak juga hantar borang yang kau isi pada bomoh atau tok dukun.. apa aku nak kata.. Dah jenis tak makan nasihat.. Lebih elok kau pasang je tangkal pada borang tu..

Tapi kalau nak solat hajat tu.. alhamdulillah... aku alu-alukan dan semoga doa kau termakbul...

Selain tentang jawatan kosong.. banyak aktiviti dirancang pada 1 Januari 2010 sempena penubuhan Majlis Hang Tuah Jaya.. ada yang buat larian la... ada yang buat seminar la.. pameran la.. bacaan Yassin la.. macam-macam la.. hingga ada PERANCANGAN tempat pelancongan berbayar milik Kerajaan Negeri dalam area Hang Tuah Jaya diberikan masuk percuma!! Macam aku cakap.. perancangan tau.. Doa-doalah ia menjadi. Kebetulan hari tu hari Jumaat plak.. dan cuti bagi kebanyakan negeri.. wah!! havoc la Melaka... Sosak lagi kedai Pak Atan dengan pelanggan yang menyusur masuk dari Ayer Keroh.


0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Penafian: Segala maklumat yang tercoret ini adalah hasil idea dan maklumat yang diperolehi TIDAK BOLEH digunakan sebagai rujukan utama atau bahan bukti dalam apa jua tindakan.

Pihak pengurusan web tidak bertanggungjawab sekiranya berlaku sebarang kemudaratan yang terjadi selepas menggunakan web ini.

Pihak pengurusan web tidak bertanggungjawab atas segala ulasan yang dibuat oleh pembaca. Oleh itu, semua pengulas dapat mengulas dengan mengikut tatasusila tanpa menyentuh kepentingan agama, bangsa dan politik tanahair.

Segala kisah dan cerita di dalam ini tiada kaitan dengan yang masih hidup ataupun yang mati kecuali kesahihannya disahkan oleh sumber yang boleh dipercayai.

Pihak pengurusan web bersedia membetulkan apa jua fakta yang dirasakan tersilap dengan menghubungi di email miey77@hotmail.com