Rabu, 16 Disember 2009

Majlis Perbandaran Hang Tuah Jaya (Jawatan Kosong)

Sambungan dari Siri 1 dan Siri 2.

Ok.. meh aku nak citer pasal jawatan kosong di Majlis Perbadanan Hang Tuah Jaya. Jawatan tu dah dibuka sejak Isnin ari tu kot.
Mak ai.. beratur punya la panjang sampai depan pintu lif... dari yang muda sampai ke tua ada.. yang paling kemas / skima hingga yang paling selekeh pun ada..
Prosedur dia kena tulis no ic pastu dapat borang bernombor siri.. aku rasa sebab MPHTJ nak tengok berapa ramai orang yang mohon borang tu. diingatkan borang PERCUMA.. kalau ada orang kampung jual dengan kau.. kau ludah je kat jendul dia... orang lagi takde keje.. nak peras la.. ceiitt.. haprak punya manusia.

Jawatan yang dibuka adalah dari gred 41 hingga la ke gred 1. Jadinya semua orang boleh minta kecuali kauorang hanya lepas setakat tadika jer.. Semuanya ada lebih kurang 71 jawatan dan status TETAP.

Syarat-syarat dan jawatannya kauorang boleh baca kat diding pejabat MPHTJ tu..

Kat mana kauorang nak dapat borang?? Kauorang pergi je kat tingkat 3, Wisma Negeri Ayer keroh.. Alah berhampiran dengan bulatan MITC tu..

Tarikh tutup 24 Disember 2009. Borang banyak lagi.. kauorang jangan bimbang... Pergi je..

Syarat utamanya... Warganegara Malaysia berumur 18 - 54 tahun.
Syarat tambahan tu.. tak payah pikir sangat..


Truttt.. truttt.. trutt.. truttt

Pemanggil : Hello salam geng.

Penjawab : Hah! apa kabau kau??

Pemanggil: Kau dah amik borang kat MPHTJ tak??

Penjawab : Dah.. tapi tak isi lagi. Ko??

Pemanggil: Dah.. tapi aku frust la...

Penjawab: Kenapa?

Pemanggil : Aku tak de 'Kabel'

Penjawab : Wei.. Sengal la ko.. Ko kan Percaya Kepada Tuhan dan Percaya Qada' dan Qadar iaitu Rukun Iman Pertama dan Keenam.. apa kau nak takutkan? Atau Rukun Iman kau dah tukau kepada Percaya Kepada Kabel???? Kau minta jelah.. Kalau dah rezeki kau.. selain dari Allah.. siapa lagi boleh halang??? Kau usaha pastu mintaklah dengan Allah.. Ceitt.. nafas kau tu pun Allah yang sedekahkan kau tahu tak??

Pemanggil: Errrr.. betul la tu geng.. aku isi sekang jugak! Kau dah isi ker??

Penjawab: aku.. aku.. aku tengah tunggu approve daripada kabel aku la...

Pemanggil: Ceittttt.. busuk punya olang.


2 comments:

Unknown berkata...

betul3....isyk3.....

apek berkata...

kalau dah betul apa lagi pizza... mintak la.. ker awak tunggu kabel jugak? hahaha..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Penafian: Segala maklumat yang tercoret ini adalah hasil idea dan maklumat yang diperolehi TIDAK BOLEH digunakan sebagai rujukan utama atau bahan bukti dalam apa jua tindakan.

Pihak pengurusan web tidak bertanggungjawab sekiranya berlaku sebarang kemudaratan yang terjadi selepas menggunakan web ini.

Pihak pengurusan web tidak bertanggungjawab atas segala ulasan yang dibuat oleh pembaca. Oleh itu, semua pengulas dapat mengulas dengan mengikut tatasusila tanpa menyentuh kepentingan agama, bangsa dan politik tanahair.

Segala kisah dan cerita di dalam ini tiada kaitan dengan yang masih hidup ataupun yang mati kecuali kesahihannya disahkan oleh sumber yang boleh dipercayai.

Pihak pengurusan web bersedia membetulkan apa jua fakta yang dirasakan tersilap dengan menghubungi di email miey77@hotmail.com