Isnin, 7 Disember 2009

Edisi Raya Korban

Maaf sebab aku seminggu bercuti ke Sabah... aku akan buatkan citer khas ke sabah nanti agar mudah bagi yang teringin melancong di sana..

Ok.. aku nak citer pasal raya korban.. walaupun dah lebih seminggu berlalu tapi aku rasa masih boleh citer kot..

Pengalaman menyembelih lembu ni boleh tahan la.. kalau kauorang biasa join, memang kauorang akan akui keseronokan melapah.. Yang tak seronoknya nak jatuh kan lembu tu.. adeh.. silap gaya bersagat kulit kauorang ditarik lembu tu... paling teruk kalau kauorang kena tapak dengan lembu.. mau ke hospital yang berdekatan.. Jadi kerjasama memang sangat diperlukan.. bagi yang cakap besau kat kedai kopi sebelum menyembelih tu.. kauorang tunjal je kepala dia.. cakap jer besau.. suh duduk atas perut lembu untuk tak kasi gerakpun gigil satu badan.. macam-macam alasan.. mabuk darah la.. sawan lembu la.. dah pakai perfume la... memang hawau!!


Sood : Tok.. ooo.. tok... mana plak orang tua ni?

Tok Siak : ye.. jap aku tengah asah parang ni..

Sood: Cepat la tok.. kata nak tolong sembelih lembu saya... Tok Imam takut la kat lembu saya.

Tok Siak : Alah tok imam kau tu memang penakut.. lembupun takut... Kau jangan lupa undi aku jadi Imam penggal akan datang setelah aku sembelih lembu kau ni..

Sood: Yelah tok.

Tok Siak : Aku ni setakat lembu tu aku pulas je telinga dia.. gerenti tertunduk malu punya. Dah jom kita pergi..

Sampai di rumah Sood

Tok Siak : Laaa.. yang kauorang ramai-ramai lepak kat depan umah si sood ni apa kehal.. pergilah ikat lembu tu..

Orang Ramai: Errrr.. susah la Tok Siak.

Tok Siak: Ceit.. dasar penakut.. lembu tupun penakut. Mana Lembu tu Sood?

Sood : Tuuuu.....

Setelah terlihat lembu tersebut tiba-tiba Tok Siak terlepas parangnya dan terduduk kejung.










0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Penafian: Segala maklumat yang tercoret ini adalah hasil idea dan maklumat yang diperolehi TIDAK BOLEH digunakan sebagai rujukan utama atau bahan bukti dalam apa jua tindakan.

Pihak pengurusan web tidak bertanggungjawab sekiranya berlaku sebarang kemudaratan yang terjadi selepas menggunakan web ini.

Pihak pengurusan web tidak bertanggungjawab atas segala ulasan yang dibuat oleh pembaca. Oleh itu, semua pengulas dapat mengulas dengan mengikut tatasusila tanpa menyentuh kepentingan agama, bangsa dan politik tanahair.

Segala kisah dan cerita di dalam ini tiada kaitan dengan yang masih hidup ataupun yang mati kecuali kesahihannya disahkan oleh sumber yang boleh dipercayai.

Pihak pengurusan web bersedia membetulkan apa jua fakta yang dirasakan tersilap dengan menghubungi di email miey77@hotmail.com