Isnin, 23 November 2009

Majlis Perbandaran Hang Tuah Jaya

Melaka akan dapat lagi satu Pihak Berkuasa Tempatan (PBT). Dulu ada 3.. iaitu Melaka Tengah, Jasin dan Alor Gajah. Lepas ni Melaka Tengah anjak sikit ke Sungai Udang.. pastu area Bukit Katil dan Ayer Keroh dibawah pentadbiran MPHTJ mulai1 Januari 2010... Mengikut MHI yang aku baca.. MPHTJ meliputi Batu Berendam, Ayer Keroh, UTeM, bemban, Gangsa dan Peringgit.

Makin banyak PBT makin mudah la nak selenggara.. tapi kalau makin banyak masalah sampah daripada kutip berjadual terus tak kutip.. memang aku tunjal-tunjal kepada Yang Dipertua PBT... menyusahkan orang jer... Tapi aku yakin ini memudahkan tugas MBMB supaya fokus kawasan belum membangun dan MPHTJ fokus penyelenggaran dan pembersihan.. cayalah Melaka..

Siri II

Kisah jawatan Kosong kat SINI

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Penafian: Segala maklumat yang tercoret ini adalah hasil idea dan maklumat yang diperolehi TIDAK BOLEH digunakan sebagai rujukan utama atau bahan bukti dalam apa jua tindakan.

Pihak pengurusan web tidak bertanggungjawab sekiranya berlaku sebarang kemudaratan yang terjadi selepas menggunakan web ini.

Pihak pengurusan web tidak bertanggungjawab atas segala ulasan yang dibuat oleh pembaca. Oleh itu, semua pengulas dapat mengulas dengan mengikut tatasusila tanpa menyentuh kepentingan agama, bangsa dan politik tanahair.

Segala kisah dan cerita di dalam ini tiada kaitan dengan yang masih hidup ataupun yang mati kecuali kesahihannya disahkan oleh sumber yang boleh dipercayai.

Pihak pengurusan web bersedia membetulkan apa jua fakta yang dirasakan tersilap dengan menghubungi di email miey77@hotmail.com