Ahad, 13 Jun 2010

Melaka Ada Monorail???

Kauorang tahu tak, Melaka sebenarnya telah menempatkan monorail sepanjang Sungai Melaka (citer pasal pejalanan sungai Melaka di sini) dan mungkin hingga ke banda hilir. Waallahualam.



Tapi secara dasarnya perkara ni memang dahpun berjalan. Kalau kauorang lalui sepanjang sungai Melaka, kauorang akan temui landasan monorail sepanjang hampir 2 km dan sebuah monorail yang telah siap berdekatan dengan taman Rempah (tempat naik RIVER CRUISE). Monorail di atas diambil daripada tempat kejadian..




Aku harap Kerajaan Negeri amik serius benda ni dan pastikan dapat dijalankan kerana ianya salah satu produk yang bagus untuk pelancong Negeri Melaka mengatasi kesesakan bandar hilir sekarang ni.. Walau bagaimanapun aku lihat memang kerja-kerja membina landasan sedang dibuatpun... InsyaAllah bila siap, bumimelaka akan war-warkan.

Untuk makluman kalau waktu cuti sekolah, warga Melaka memang 'bercinta' nak pergi ke arah bandar hilir memandangkan ia tumpuan pelancong. Hari ni pun siang dan malam jalan raya sesak terutamanya kawasan Ayer Keroh. Yelah Cuti Sekolah + SUKMA... Aku harap semua pemandu yang memandu di jalan raya Melaka meletakkan di minda masing-masing bahawa jangan fikir jalan lengang dan kalau dah set dating, keluarlah lebih awal supaya tidak terburu-buru.

Banyak jugak kenderaan tersadai di tepi semalam. Mungkin berlaku kemalangan kecil. So, hati-hati agar jangan perkara yang sikit, kita tersadai lebih lama di tepi jalan raya.

Chow.

6 comments:

Mrs. Q! berkata...

bestnye..bestnye..
bile johor nak ade gak nih
bosan la naik bas buruk
hee~

Ada apa dgn Crocs?

apek berkata...

sabar kie yu.. sebenarnya Kerajaan Negeri Johor pun MUNGKIN mengkaji keperluan sistem pengangkutan itu.. InsyaAllah

buyat(bebola tomato) berkata...

eh betul ke??
uhuhuhu kecik2 cili api lah melaka ni...
eh betul ke melaka ada international airport??

apek berkata...

buyat, penat aku buat entry pasal LTAM. ko serch jelah kat blog aku tu.. ada 2-3 entry pasal LTAM (Lapangan Terbang Antarabangsa Melaka)

Ris Ya berkata...

Aku dah naik monorail tu.
Monorail tu bukan macam kat KL tu yg boleh naik turun di setiap stesen sbb monorail ni utk tujuan perlancongan je. Tempat turun adalah tempat kita naik sebelum tu.

Tanpa Nama berkata...

Aku lom naik lagi. teringin nak naik. Tak tau bila..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Penafian: Segala maklumat yang tercoret ini adalah hasil idea dan maklumat yang diperolehi TIDAK BOLEH digunakan sebagai rujukan utama atau bahan bukti dalam apa jua tindakan.

Pihak pengurusan web tidak bertanggungjawab sekiranya berlaku sebarang kemudaratan yang terjadi selepas menggunakan web ini.

Pihak pengurusan web tidak bertanggungjawab atas segala ulasan yang dibuat oleh pembaca. Oleh itu, semua pengulas dapat mengulas dengan mengikut tatasusila tanpa menyentuh kepentingan agama, bangsa dan politik tanahair.

Segala kisah dan cerita di dalam ini tiada kaitan dengan yang masih hidup ataupun yang mati kecuali kesahihannya disahkan oleh sumber yang boleh dipercayai.

Pihak pengurusan web bersedia membetulkan apa jua fakta yang dirasakan tersilap dengan menghubungi di email miey77@hotmail.com