Selasa, 1 Jun 2010

Khas : Ucapan Ulangtahun Ke 52 TUDM

Aku nak ucapkan Selamat Ulangtahun Ke 52 Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM)

Kenapa tetiba aku buat ucapan ni?? Hmm.. sebenarnya aku memang minat dengan kerjaya TUDM.. cuma mungkin rezeki aku tidak ke situ.. Sekarang aku just kumpulkan koleksi model kapalterbang perang jelah.. Hari-hari tengok model tu.. Rasa puas bila dapat sentuh..

Aku rasa semua tahu, walaupun peswat pejuang kita tidak secukup mana namun semua harus sedar kita mengamalkan prinsip defensif bukannya offensif. Makna lain.. kita beli peralatan untuk memepertahankan negara kita dari diceroboh bukannya menggunakan kekuatan tentera untuk menceroboh negara orang. Itu sebab pesawat pejuang kita tak sampai ke tahap beratus-ratus biji macam negara besar lain. Ini semua pandangan aku la..

Walau bagaimanapun, aku percaya saban hari kita dalam memperkuatkan negara kita sebagai sebuah negara berdaulat. bagi aku peralatan perang bukan bermakna kita nak berperang tapi menunjukkan keupayaan kita sekiranya 'disentuh'. Alah senang citer orang yang kuat, mana ada orang yang ingin tindas. nak bersekutu lagi adalah...

dan seharusnya kita berterima kasih kepada pasukan tentera dan pasukan keselamatan kerana menjaga setiap inci kedaulatan negara kita.

Salute to all warriors.


0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Penafian: Segala maklumat yang tercoret ini adalah hasil idea dan maklumat yang diperolehi TIDAK BOLEH digunakan sebagai rujukan utama atau bahan bukti dalam apa jua tindakan.

Pihak pengurusan web tidak bertanggungjawab sekiranya berlaku sebarang kemudaratan yang terjadi selepas menggunakan web ini.

Pihak pengurusan web tidak bertanggungjawab atas segala ulasan yang dibuat oleh pembaca. Oleh itu, semua pengulas dapat mengulas dengan mengikut tatasusila tanpa menyentuh kepentingan agama, bangsa dan politik tanahair.

Segala kisah dan cerita di dalam ini tiada kaitan dengan yang masih hidup ataupun yang mati kecuali kesahihannya disahkan oleh sumber yang boleh dipercayai.

Pihak pengurusan web bersedia membetulkan apa jua fakta yang dirasakan tersilap dengan menghubungi di email miey77@hotmail.com