Rabu, 2 Jun 2010

Jun 2010 : Jawatan Kosong UTeM

Ok.. dah lama aku tak update pasal Jawatan kosong kat Melaka.

Minggu lepas dah keluar jawatan kosong di Universiti Teknikal Malaysia Melaka atau lebih dikenali UTeM.



Aku tak payah citer panjang.. kalau kauorang baca entry ni sebelum 20 Jun 2010 dan berminat bekerja di salah satu IPTA di Melaka ni.. kat bawah ni aku akan ada link untuk mengisi kekosongan tersebut.

Sebelum tu, aku nak citer sikit keluhan seorang kawan aku yang pernah ditemuduga oleh peringkat NC diaorang. Panel penemuduga semuanya ok.. tapi yang tak sedap telinga dengar, member aku kata kat UTeM ramai lagi yang berstatus a. kontrak, maka bila bukak sesuatu jawatan tetap.. yang kontrak ni masuk dulu walaupun da orang luar turut dipanggil temuduga. Memang secara rasionalnya begitu tapi bagi aku kalau dah memang staf kontrak layak, tak perlulah panggil beria-ia orang luar datang interview. Bila tahu hakikat itu, tambahan pula segelintir kecil aksi-aksi staf kontrak UTeM yang bakal menduduki temuduga tu dikatakan eksyen semacam membuatkan orang luar ni patah semangat. Wallahualam.. member citer la..

Namun, dari sudut positif, aku sound member aku tu, amik pengalaman temuduga tu untuk menempuh temuduga-temuduga yang lain. Sekurang-kurangnya bertambah ilmu dan confiden level bila ditemuduga oleh high level panel ni.

Kalau kauorang bersiap sedia dengan ketahanan mental dan emosi, kauorang bolehlah layari link INI untuk dapatkan perincian permohonan jawatan di UTeM.

Macam biasa aku ucapkan selamat maju jaya untuk semua pembaca bumimelaka.

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Penafian: Segala maklumat yang tercoret ini adalah hasil idea dan maklumat yang diperolehi TIDAK BOLEH digunakan sebagai rujukan utama atau bahan bukti dalam apa jua tindakan.

Pihak pengurusan web tidak bertanggungjawab sekiranya berlaku sebarang kemudaratan yang terjadi selepas menggunakan web ini.

Pihak pengurusan web tidak bertanggungjawab atas segala ulasan yang dibuat oleh pembaca. Oleh itu, semua pengulas dapat mengulas dengan mengikut tatasusila tanpa menyentuh kepentingan agama, bangsa dan politik tanahair.

Segala kisah dan cerita di dalam ini tiada kaitan dengan yang masih hidup ataupun yang mati kecuali kesahihannya disahkan oleh sumber yang boleh dipercayai.

Pihak pengurusan web bersedia membetulkan apa jua fakta yang dirasakan tersilap dengan menghubungi di email miey77@hotmail.com