Isnin, 25 Oktober 2010

Buggy Ride Di Taman Botanikal Garden

Semalam aku dan teman aku keluarlah bersiar-siar kat Taman Botanikal. Nak berjalan takut berpeluh..(peh! best tak alasan aku?)

Maka akupun naiklah Buggy Ride kat Taman Botanikal.

Bagi buggy 1 seat RM10.00 dan bagi 2 seat iaitu satu lagi seat kat belakang RM18. Bagi yang 4 seat dan 6 seat aku tak pastilah pulak. Dengan meninggalkan lesen atau kad pengenalan, aku pilih single seat. Aku amik warna merah (no.6), teman aku amik warna biru (no. 10). Boleh race.


Apa lagi.. start your engine.. dan tarik minyak.....

Gambar rajah pemanduan seperti dibawah. Bulatan warna hijau (kanan gambar) tu tarik... dia ke depan, tolak dia undur. Yang bulatan warna ungu tu pemutar kelajuan. Nak break lepaskan warna hijau tu.



Gambar seterusnya memperlihatkan temanku meninggalkan jauh diri ini. Ceitt.. baru nak bersantai-santai dia press minyak macam kat litar batu tiga.

Kelajuan?? perghh jangan tanya... tergolekpun insyaAllah takde pape.

Maksimun 20km/j.

Jarak litarnya 4km.

Kauorang diberikan tempoh 40 minit untuk kembali ke garisan penamat. atau jika lewat 5 minit RM5 akan dikenakan.

Masa aku dan temanku berjalan santai-santai gitu makan jugak masa 30 minit.

Tu kalau masih tahap datinglah.. kalau dah gerabak punya keluarga.. kat bawah nipun buggy yang kauorang boleh bawa sendiri.


Masa jalan jumpa jugak sekawan monyet.. kalau dia kejar.. aku rasa baik kauorang lari.. yelah 20km/jam baru terkekek-kekek monyet tu ketawa sambil kejar kauorang.

Lalu juga sebelah Melaka Wonderland dan sebelah kampung buku serta Taman Haiwan di Botanikal Garden.

Aku bagi 4 star bagi produk ni.. memang puas hati.. dapat hirup udara segar lagi bersama cik teman.

4 comments:

fana berkata...

serius mcm best... harus cuba!

Me Myself n Someone Like Me berkata...

Perghh kalau Bagi ATF lagi Best.. huhuhuh, boles off road

apek berkata...

ye farhana serius best.. rasa minggu depan nak round lagi jer... tapi rasanya kena pergi tempat lain plak baru leh buat story.

chan, boleh sgt. ada berani turun la melaka. hahahaha

Tanpa Nama berkata...

CHAN...

ATV ke ATF?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Penafian: Segala maklumat yang tercoret ini adalah hasil idea dan maklumat yang diperolehi TIDAK BOLEH digunakan sebagai rujukan utama atau bahan bukti dalam apa jua tindakan.

Pihak pengurusan web tidak bertanggungjawab sekiranya berlaku sebarang kemudaratan yang terjadi selepas menggunakan web ini.

Pihak pengurusan web tidak bertanggungjawab atas segala ulasan yang dibuat oleh pembaca. Oleh itu, semua pengulas dapat mengulas dengan mengikut tatasusila tanpa menyentuh kepentingan agama, bangsa dan politik tanahair.

Segala kisah dan cerita di dalam ini tiada kaitan dengan yang masih hidup ataupun yang mati kecuali kesahihannya disahkan oleh sumber yang boleh dipercayai.

Pihak pengurusan web bersedia membetulkan apa jua fakta yang dirasakan tersilap dengan menghubungi di email miey77@hotmail.com