Isnin, 25 Oktober 2010

Kisah Tak Sedap Didengar

Aku baca Harian Metro hari ini.. sedih plak ada jugak orang daif tinggal di sebuah negeri Maju

25/10/10: Harian Metro
MELAKA: Empat beranak di Kampung Pokok Mangga, di sini, hidup dalam serba daif apabila tinggal di pondok usang akibat dibelenggu kemiskinan.

Junita Jaafar, 30, berkata, pondok berkenaan dibina atas tanah milik ibu mentuanya yang didiami bersama suami, Borhan Ibrahim, 35, dan dua anak perempuan mereka berusia lima dan lapan tahun, sejak dua tahun lalu.

.....

Sementara itu, Pegawai Khas kepada Pengerusi Jawatankuasa Penyelaras dan Pembangunan Dewan Undangan Negeri (Japerun) Kesidang, Mohd Zailani Mohd Ali berkata, pihaknya tidak pernah menerima sebarang permohonan daripada keluarga berkenaan sebelum ini.


Bagaimanapun, katanya, atas arahan Pengerusi Japerun terbabit, Datuk Latiff Tamby Chik, pihaknya membuat permohonan segera kepada Unit Pembangunan Desa (UPD) dalam usaha membantu keluarga terbabit mendapatkan rumah PPRT. Lanjut

Hah! sesiapa yang jaga kawasan itu terutama Sidang, Ketua Kampung, JKKK.. patut bertanggungjawablah sikit pantau sekeliling kampung. Elaun tahun depan dah naik.. takkan tak boleh kerja lebih sikit.

Itu belum lagi kauorang akan diperhitung dan dipersoalkan di hari akhirat nanti?? Kalau rasa tak mampu pikul tanggungjawab eloklah serahkan pada yang lebih mampu. Jadi kepada Ketua Kampung, JKKK atau Sidang tugas kauorang bukan bererti duduk rumah tunggu bapak budak datang minta tandatangan borang pinjaman buku teks je. Sebenarnya elaun tu adalah kauorang jaga kampung tanpa mengira kaum dan fahaman politik.

Maaf kalau Ketua Kampung, Sidang atau JKKK terasa hati.. aku cuma ingin memberi nasihat je.

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Penafian: Segala maklumat yang tercoret ini adalah hasil idea dan maklumat yang diperolehi TIDAK BOLEH digunakan sebagai rujukan utama atau bahan bukti dalam apa jua tindakan.

Pihak pengurusan web tidak bertanggungjawab sekiranya berlaku sebarang kemudaratan yang terjadi selepas menggunakan web ini.

Pihak pengurusan web tidak bertanggungjawab atas segala ulasan yang dibuat oleh pembaca. Oleh itu, semua pengulas dapat mengulas dengan mengikut tatasusila tanpa menyentuh kepentingan agama, bangsa dan politik tanahair.

Segala kisah dan cerita di dalam ini tiada kaitan dengan yang masih hidup ataupun yang mati kecuali kesahihannya disahkan oleh sumber yang boleh dipercayai.

Pihak pengurusan web bersedia membetulkan apa jua fakta yang dirasakan tersilap dengan menghubungi di email miey77@hotmail.com