Khamis, 28 Oktober 2010

Karnival Barangan Buatan Malaysia 2010

Hari ini bermulalah Karnival Barangan Buatan Malaysia di Melaka. Tempatnya di MITC Melaka. Ia bermula hari ini iaitu 28 Oktober - 31 Oktober 2010.



Sebenarnya kempen ini dah lama sangat dah.. sejak zaman Tun M lagi dan apa yang dilakukan ini memang bertepatan dalam membangunkan ekonomi negara. kalau kita lihat Korea Selatan, rakyatnya memang sangat patriotik dan mengutamakan barangan sendiri berbanding barangan import.

Bagi aku, aku akan beli barangan buatan Malaysia kalau ia meyakinkan seperti kualiti, namun dari segi barang makanan memang menjadi keutamaan sebab lebih rasa selamat.

Aku rasa rakyat Malaysia pasti akan menyokong barangan buatan Malaysia asalkan ia berkualiti dengan harga berpatutan. Jadi, kepada pengusaha barangan buatan Malaysia pastikan produk anda berkualiti dan aku yakin satu hari nanti produk kauorang bukan sahaja digunapakai oleh orang Malaysia malah menjadi kebanggaan sebagai produk import di luar negara.

Walau bagaimanapun, karnival ni apa salah kita pergi jengah.. mana tahu terjumpa produk yang menepati citarasa kita. Amacam?


0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Penafian: Segala maklumat yang tercoret ini adalah hasil idea dan maklumat yang diperolehi TIDAK BOLEH digunakan sebagai rujukan utama atau bahan bukti dalam apa jua tindakan.

Pihak pengurusan web tidak bertanggungjawab sekiranya berlaku sebarang kemudaratan yang terjadi selepas menggunakan web ini.

Pihak pengurusan web tidak bertanggungjawab atas segala ulasan yang dibuat oleh pembaca. Oleh itu, semua pengulas dapat mengulas dengan mengikut tatasusila tanpa menyentuh kepentingan agama, bangsa dan politik tanahair.

Segala kisah dan cerita di dalam ini tiada kaitan dengan yang masih hidup ataupun yang mati kecuali kesahihannya disahkan oleh sumber yang boleh dipercayai.

Pihak pengurusan web bersedia membetulkan apa jua fakta yang dirasakan tersilap dengan menghubungi di email miey77@hotmail.com