Selasa, 19 Oktober 2010

Jerebu Semakin Mengganas Di Melaka

API ataupun Indeks Pencemaran Udara dimelaka menunjukkan kenaikan sejak 15 Oktober 2010. Walaupun pagi tadi menunjukan pengurangan kepada 74 tapi petang ini keadaan semakin teruk. Lebih teruk daripada petang semalam iaitu 93. Bacaan untuk jam 5 petang ini akan diketahui petang ini. Tapi sepemerhatian aku jarak yang boleh dilihat mungkin tidak sampai 2 kilometer. berbanding normal adalah 10 km.

Oleh sebab jerebu, maka graf aku kat bawah ni pun macam jerebu je kan? Kalau nak jelas.. kauorang klik kat jadual tu.


Penyebab bagi situasi ni.. ada yang kata pembakaran di negara jiran. Walau apapun alsan dua hari lepas dalam perjalanan pulang, aku bertemu dengan 4-5 pembakaran terbuka. Itu yang tepi jalan.. yang dalam-dalam kampung lagi. Jadi, takyahlah marah-marah kat sesiapa.. berdoalah semoga hujan mencurah dan keadaan bertambah baik.

Bagi negeri-negeri lain kaurang boleh lawati website alam sekitar. Di sini aku bagi sekali link untuk semak kawasan lain

http://www.jas.sains.my/apims/lokasi.php


0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Penafian: Segala maklumat yang tercoret ini adalah hasil idea dan maklumat yang diperolehi TIDAK BOLEH digunakan sebagai rujukan utama atau bahan bukti dalam apa jua tindakan.

Pihak pengurusan web tidak bertanggungjawab sekiranya berlaku sebarang kemudaratan yang terjadi selepas menggunakan web ini.

Pihak pengurusan web tidak bertanggungjawab atas segala ulasan yang dibuat oleh pembaca. Oleh itu, semua pengulas dapat mengulas dengan mengikut tatasusila tanpa menyentuh kepentingan agama, bangsa dan politik tanahair.

Segala kisah dan cerita di dalam ini tiada kaitan dengan yang masih hidup ataupun yang mati kecuali kesahihannya disahkan oleh sumber yang boleh dipercayai.

Pihak pengurusan web bersedia membetulkan apa jua fakta yang dirasakan tersilap dengan menghubungi di email miey77@hotmail.com