Selasa, 18 Mei 2010

Main Baling Selipar Di Melaka

Kauorang pernah tak main baling selipar?? Zaman aku kecik dulu inilah antara permainan favorite. Cara main macam ni..

Bahagikan kepada dua kumpulan. kemudian sediakan tiga selipar untuk didirikan sebagai tugu. kemudia satu selipar buat 'ibu'. Di mana selipar 'ibu' tersebut digunakan untuk baling pihak lawan yang berjaya menjatuhkan selipar tugu. Selalunya selipar ibu ni cari yang sedap-sedap baling.. kira kalau kena tengah belakang, silap gaya boleh jadi gaduh.

Pihak lawan yang berjaya menjatuhkan selipar tugu perlu cari jalan untuk dirikan tugu semula dan akan dikira pemenang. Mereka akan ulang balik permainan baru untuk mengumpul mata sampai permainan tersebut berlangsung di mana semua ahli kumpulan terkena selipar.

Bagi pihak yang memegang selipar 'ibu' kauorang tak boleh bergerak cuma boleh baling atau paskan selipar ibu. Alah kira macam main bola jaring tuuu...

Permainan tamat bila salah satu kumpulan mengumpul mata tertinggi. atau.. salah seorang menangis kerana kena baling dengan selipar ibu dengan kaedah mengganas dan unsur pembalasan dendam atau geram.

Aku nasihatkan jangan main berhampiran rumah kerana boleh jadi macam kes di bawah ni...







0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Penafian: Segala maklumat yang tercoret ini adalah hasil idea dan maklumat yang diperolehi TIDAK BOLEH digunakan sebagai rujukan utama atau bahan bukti dalam apa jua tindakan.

Pihak pengurusan web tidak bertanggungjawab sekiranya berlaku sebarang kemudaratan yang terjadi selepas menggunakan web ini.

Pihak pengurusan web tidak bertanggungjawab atas segala ulasan yang dibuat oleh pembaca. Oleh itu, semua pengulas dapat mengulas dengan mengikut tatasusila tanpa menyentuh kepentingan agama, bangsa dan politik tanahair.

Segala kisah dan cerita di dalam ini tiada kaitan dengan yang masih hidup ataupun yang mati kecuali kesahihannya disahkan oleh sumber yang boleh dipercayai.

Pihak pengurusan web bersedia membetulkan apa jua fakta yang dirasakan tersilap dengan menghubungi di email miey77@hotmail.com