Isnin, 7 Februari 2011

Lagi 1 Klinik 1 Malaysia di Melaka

sebelum ni.. Melaka dahpun mempunyai 3 Klinik 1 Malaysia. kisah lalu.

Aku pernah pergi salah satu klinik ni dan borak dengan pembantu perubatan kat sana. Dia cakap kalau kena 'musim' lebih 90 orang akan hadir sehari... dan aku masih ingat.. Kerajaan Malaysia tetapkan RM1 untuk warganegara dan RM15 untuk warga asing tapi bila aku nak bayar.. diaorang kata tak payahlah dik.. Hmm.. susah nak cari Kerajaan dalam negara di dunia ni macam ni... Alhamdulillah aku dilahirkan dalam negara ini. Yelah kita lahir bukan boleh pilih mana negara nak duduk, atau pilih ibu bapa masing-masing. Bayangkan kalau kauorang dilahirkan di negara-negara yang mundur?? sekarang nipun, kalau kau minta tukar tempat dengan orang Somalia.. mau sejuta kali dia nak kot.

Mengikut statistik seramai 87,455 orang rakyat Melaka telah mendapat rawatan di 3 klinik ini sejak ianya dibuka.

Semalam 1 lagi Klinik 1 Malaysia sudah mari Melaka...

Kali ni di Londang, Masjid Tanah iaitu kawasan Alor Gajah.. Dianggarkan seramai 14,000 orang penduduk di sekitar ini yang di antaranya enam buah taman dan lapan buah kampung iaitu Kampung Londang, Pengkalan Balak, Tanjung Bidara, Paya Mengkuang dan Lubuk Redan.

Lokasi Klinik ini ialah di Jalan Bidara Permai 1, Taman Bidara Permai, Masjid Tanah.

Terimalah kasih kepada Kerajaan kerana menyedikan perubatan kepada rakyat berpendapatan rendah.. bagi yang berpendapatan tinggi atau yang memang tak berkenan dengan penubuhan klinik ini.. tak yah marah-marah. Nanti buat tambah dosa sendiri.. silalah gunakan klinik-klinik swasta yang ada. Sekian.

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Penafian: Segala maklumat yang tercoret ini adalah hasil idea dan maklumat yang diperolehi TIDAK BOLEH digunakan sebagai rujukan utama atau bahan bukti dalam apa jua tindakan.

Pihak pengurusan web tidak bertanggungjawab sekiranya berlaku sebarang kemudaratan yang terjadi selepas menggunakan web ini.

Pihak pengurusan web tidak bertanggungjawab atas segala ulasan yang dibuat oleh pembaca. Oleh itu, semua pengulas dapat mengulas dengan mengikut tatasusila tanpa menyentuh kepentingan agama, bangsa dan politik tanahair.

Segala kisah dan cerita di dalam ini tiada kaitan dengan yang masih hidup ataupun yang mati kecuali kesahihannya disahkan oleh sumber yang boleh dipercayai.

Pihak pengurusan web bersedia membetulkan apa jua fakta yang dirasakan tersilap dengan menghubungi di email miey77@hotmail.com