Rabu, 2 Februari 2011

Kaedah Tangani Banjir di Melaka

Semalam Tok Ali menyatakan hasrat untuk membina sebuah empangan bersaiz sederhana dicadang di Sungai Gangsa dan kolam takungan banjir di Belimbing Dalam, Alor Gajah dan di Lipat Kajang, Jasin.

Nampak muka kat Buletin TV3 serius nadanya..

Takpelah aku faham kalau ada yang mengutuk dan mengeji... tapi bagilah peluang penambahbaikan dibuat.. Daripada bercakap atau menyorok.. baik juga Kerajaan Negeri buat sesuatu untuk menangani masalah ini.. Banjir nikan dugaan Allah s.w.t. .. aku rasa semua negerilah pernah banjir termasuk Terengganu dan Kelantan. Alah negara baratpun boleh banjir...
Tapi bagi aku yang penting pemimpin sentiasa berusaha dan pikir macam mana nak tangani banjir ni di masa hadapan. Barulah layak digelar wakil kepada rakyat.


0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Penafian: Segala maklumat yang tercoret ini adalah hasil idea dan maklumat yang diperolehi TIDAK BOLEH digunakan sebagai rujukan utama atau bahan bukti dalam apa jua tindakan.

Pihak pengurusan web tidak bertanggungjawab sekiranya berlaku sebarang kemudaratan yang terjadi selepas menggunakan web ini.

Pihak pengurusan web tidak bertanggungjawab atas segala ulasan yang dibuat oleh pembaca. Oleh itu, semua pengulas dapat mengulas dengan mengikut tatasusila tanpa menyentuh kepentingan agama, bangsa dan politik tanahair.

Segala kisah dan cerita di dalam ini tiada kaitan dengan yang masih hidup ataupun yang mati kecuali kesahihannya disahkan oleh sumber yang boleh dipercayai.

Pihak pengurusan web bersedia membetulkan apa jua fakta yang dirasakan tersilap dengan menghubungi di email miey77@hotmail.com