Isnin, 23 November 2009

Melaka Antara 10 Tempat Pilihan Dunia

WOOOOOoo... betul ker tajuk aku tu?? aku tak puas hati.. aku baca balik MHI hari Ahad semalam.. betul la.. Melaka tempat keempat selepas El-Salvador, Jerman dan Greece... Gila la.. memang power la industri pelancongan Melaka.. patutlah aku tengok orang Melaka berjalan semua hidung kembang kempis... bangga rupanya.. hahaha...
Survey ni dijalankan oleh lonelyplanet.com bagi mengenalpasti keinginan penduduk dunia melawati tempat pelancongan pada tahun 2010 nanti.. Hu hu hu.. aku rasa pasni jual air mineralpun laku kat Melaka ni... Member aku kata dia nak jual pompuan... cheitttt.. kotor punya orang.. errr... Rusia punya ada tak beb?
Ok aku teruskan tempat pilihan dunia yang lain... Tempat Kelima Morocco, Himalaya Nepal, New Zealand, Lisbon Portugal, Courtyard Suriname dan Mid Town Manhattan New York.

Walau bagaimanapun aku tak la hairan sangat sampai tak boleh tidor memikirkan hal ini.. Kan Melaka terpilih sebagai bandar warisan dunia.. tentulah ramai foreign yang tahu dan ingin mengetahui negeri Melaka. Hari ini pun aku oleh kerana dah cuti sekolah.. Melaka semakin sesak.... aiii.. setiap hari terpaksa aku fikirkan alternatif jalan yang tak sesak ke sesuatu tempat ingin kutujui...


WELCOME TO MELAKA
VISIT MELAKA MEANS VISIT MALAYSIA

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Penafian: Segala maklumat yang tercoret ini adalah hasil idea dan maklumat yang diperolehi TIDAK BOLEH digunakan sebagai rujukan utama atau bahan bukti dalam apa jua tindakan.

Pihak pengurusan web tidak bertanggungjawab sekiranya berlaku sebarang kemudaratan yang terjadi selepas menggunakan web ini.

Pihak pengurusan web tidak bertanggungjawab atas segala ulasan yang dibuat oleh pembaca. Oleh itu, semua pengulas dapat mengulas dengan mengikut tatasusila tanpa menyentuh kepentingan agama, bangsa dan politik tanahair.

Segala kisah dan cerita di dalam ini tiada kaitan dengan yang masih hidup ataupun yang mati kecuali kesahihannya disahkan oleh sumber yang boleh dipercayai.

Pihak pengurusan web bersedia membetulkan apa jua fakta yang dirasakan tersilap dengan menghubungi di email miey77@hotmail.com