Isnin, 16 November 2009

Cuaca & Presiden China di Melaka

Cuaca di Melaka mungkin macam kat tempat lain juga.. hujan.. mendung.. panas... cuma alhamdulillah banjir mungkin berkurangan la.. kecuali tempat rendah giler.. Walau bagaimanapun aku yakin Jab. Kebajikan Masyarakat dan Pejabat Daerah sentiasa bersiap sedia.. Air longkangpun boleh tahan penuhnya.. Pusat Bencana Banjir di Kota cemerlang pun ready je kot... tunggu semboyan YAB. Ketua Menteri je bila berlaku sesuatu banjir.

InsyaAllah aku rasa tak banjir kot kalau air laut tak pasang penuh dan air dari sungai & parit di Melaka boleh mengalir ke laut dengan baik...

Pelik juga aku masa Presiden Negara China datang Melaka.. tak hujan pulak... dapat la dia dan pucuk pimpinan Negeri Melaka melawat tempat2 tinggalan nenek moyang Presiden tersebut. Khabarnya bodyguard dia mak ai.. punya la ramai... sampai ada tetamu VIP yang tertolak ketepi oleh Bodyduard dia.. Iyelah bodyguard tu tak kenal kot tetamu VIP tu.. Jadinya tertolak la.. Nasib baik tetamu VIP tu faham situasi tu...

Jalan raya punya la lengang.... rupa-rupanya semua jalan disekat untuk memastikan perjalanan tetamu negara itu berjalan lancar...

Presiden Negara China dikatakan presiden kedua paling berpengaruh di dunia selepas Presiden Obama.. jadi memang tidak mustahil la perkara tersebut menjadi elemen terpenting.

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Penafian: Segala maklumat yang tercoret ini adalah hasil idea dan maklumat yang diperolehi TIDAK BOLEH digunakan sebagai rujukan utama atau bahan bukti dalam apa jua tindakan.

Pihak pengurusan web tidak bertanggungjawab sekiranya berlaku sebarang kemudaratan yang terjadi selepas menggunakan web ini.

Pihak pengurusan web tidak bertanggungjawab atas segala ulasan yang dibuat oleh pembaca. Oleh itu, semua pengulas dapat mengulas dengan mengikut tatasusila tanpa menyentuh kepentingan agama, bangsa dan politik tanahair.

Segala kisah dan cerita di dalam ini tiada kaitan dengan yang masih hidup ataupun yang mati kecuali kesahihannya disahkan oleh sumber yang boleh dipercayai.

Pihak pengurusan web bersedia membetulkan apa jua fakta yang dirasakan tersilap dengan menghubungi di email miey77@hotmail.com