Khamis, 30 September 2010

Sampah Punya Pasal Kat Melaka

Kat Melaka ni macam Negeri lain jugak.. macam negara-negara maju lain jugak bukan 100% perfect! Ada jugak kelemahan dan masalah... tadi aku baca utusan keluar satu masalah di kawasan Krubong iaitu kawasan pelupusan sampah.



Memanglah kesian tengok penduduk sana tu... aku harap Kerajaan Negeri Melaka segera amik tindakan agar perkara ini diselesaikan. Berita Lanjut

Kalau tak silap aku sebelum ni aku pernah dengar Kerajaan Negeri nak buat incinerator untuk lupus sisa sampah tapi banyak plak dapat tentangan tentang tapak nak binanya. Status sekarang aku tak tahu la plak. Contoh incinerator kat bawah ni...


Tapi kalau tengok negara maju lain seperti Jepun, diaorang selamba je buat tengah bandar tanpa pencemaran udara dan sebagainya. Begitu jugak Singapura... Mungkin kena fikirkan kot.





Kalau kauorang banyak masa.. jom kita saksikan bagaimana Jepun boleh displinkan masyarakat diaorang secara sukarela dan Pihak Berkuasa Tempatan mereka menguruskan masalah pencemaran hingga menjadi negara maju.


0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Penafian: Segala maklumat yang tercoret ini adalah hasil idea dan maklumat yang diperolehi TIDAK BOLEH digunakan sebagai rujukan utama atau bahan bukti dalam apa jua tindakan.

Pihak pengurusan web tidak bertanggungjawab sekiranya berlaku sebarang kemudaratan yang terjadi selepas menggunakan web ini.

Pihak pengurusan web tidak bertanggungjawab atas segala ulasan yang dibuat oleh pembaca. Oleh itu, semua pengulas dapat mengulas dengan mengikut tatasusila tanpa menyentuh kepentingan agama, bangsa dan politik tanahair.

Segala kisah dan cerita di dalam ini tiada kaitan dengan yang masih hidup ataupun yang mati kecuali kesahihannya disahkan oleh sumber yang boleh dipercayai.

Pihak pengurusan web bersedia membetulkan apa jua fakta yang dirasakan tersilap dengan menghubungi di email miey77@hotmail.com