Rabu, 8 September 2010

Angka Trafik Light Tambah 1 Digit di Melaka


Sistem trafik light berserta digit ni di perkenalkan oleh Melaka sebagai negeri pertama di Malaysia. Kemudian diikuti beberapa negeri lain. idea ni Tok Ali sebat daripada hasil lawatan ke China tak silap aku (orang kata laaa..)

Dulu 2 digit.


Masa mula-mula best tapi lepas tu.. bila jalan simpang 4, hanya dapat dipaparkan 99 ke maksima. mungkin 120 saat ataupun 101 saat. So, biasalah negeri maju sikit punya hal pun mesti komplen. hahahaha..

Tadi aku jenjalan.. wah dah tukar 3 digit la.. so, kalau 353 saatpun dah tentu nampak.. dan boleh la buat keje lain sambil membaca atau kira duit. (pergghh gile 353 saat berapa minit tu??)



Tahniahlah kepada yang buat benda ni.. Kerajaan Negeri la kot. Lega hati aku... hmmm.. lepas ni nak komplen apa plak ek??

2 comments:

nabilah_2908 berkata...

pergh...99 pun jenuh dok menunggu...
ni kan pula 353...sempat tido sekejap gaknya...:)

part yg tak best...lampu hijau tkde lak lama mcm lampu merah...huhuhu

jom ke APA KATA HATI pulak,
BUAT KALIAN SEMUA

apek berkata...

hahaha.. 353 tu ilustrasi penulis je bilah..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Penafian: Segala maklumat yang tercoret ini adalah hasil idea dan maklumat yang diperolehi TIDAK BOLEH digunakan sebagai rujukan utama atau bahan bukti dalam apa jua tindakan.

Pihak pengurusan web tidak bertanggungjawab sekiranya berlaku sebarang kemudaratan yang terjadi selepas menggunakan web ini.

Pihak pengurusan web tidak bertanggungjawab atas segala ulasan yang dibuat oleh pembaca. Oleh itu, semua pengulas dapat mengulas dengan mengikut tatasusila tanpa menyentuh kepentingan agama, bangsa dan politik tanahair.

Segala kisah dan cerita di dalam ini tiada kaitan dengan yang masih hidup ataupun yang mati kecuali kesahihannya disahkan oleh sumber yang boleh dipercayai.

Pihak pengurusan web bersedia membetulkan apa jua fakta yang dirasakan tersilap dengan menghubungi di email miey77@hotmail.com