Jumaat, 24 Jun 2011

Malaysia vs Lubnan : Tahniah Rakyat Malaysia

Perlawanan semalam tak perlulah aku ulas panjang. Walaupun terdapat beberapa kelemahan di bahagian tengah namun aku yakin diaorang mampu perbaiki sebab itu dah memang periuk nasi diaorang. Diaorang lagi pakar daripada aku.
Astro Arena suruh doakan Malaysia... mula-mula aku senyum jer.."bagus Arena ni.. mengajak orang ramai mengingati bahawa ketentuan tetap di tangan Allah".
Bila Malaysia tinggal 10 orang tak sangka dalam hati... akupun berdoa semoga Allah berikan kemenangan kepada Malaysia.. Alhamdulillah Allah terima doa Rakyat Malaysia. Alhamdulillah.

Sekarang Malaysia terkelompok di dalam 12 gergasi bola Asia termasuk China, Korea Selatan, UAE, Iran, Jepun dan sebagainya.

Mungkin akan datang Malaysia kalah dengan gergasi-gergasi dunia ini.. takpe.. jadikan pengalaman untuk muncul sebagai Harimau bertahta Bukit Asia Tenggara. Sangat digeruni dan sukar dijinakkan.

Tahniah aku ucapkan kepada skuad Harimau Muda yang rata-rata muda lagi. Baru berusia daripada 18 tahun - 22 tahun. Juga tak dilupakan seluruh pengurusan yang berkorban apa saja untuk maruah Malaysia ke mata dunia.

Tapi yang best ialah Ultras Malaya dan mereka yang datang stadium semalam. 5 minit terakhir sorakan mereka dah macam aku tengok perlawanan EPL. Cayalah..

Ada tak rakyat Malaysia tak tahu lagu ni...



2 comments:

fairus berkata...

MALAYSIA MEMANG TERBAIK.. WLAUPUN SELEPAS INI JALANNYA BEGITU SUKAR, TETAPI HARAU MALAYSIA DAPAT TERUS MEMPERSEMBAHKAN PERMAINAN YANG MENARIK... :)

apek berkata...

insyaAllah.. sama-samalah kita sokong walaupun mereka jatuh setelah berusaha.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Penafian: Segala maklumat yang tercoret ini adalah hasil idea dan maklumat yang diperolehi TIDAK BOLEH digunakan sebagai rujukan utama atau bahan bukti dalam apa jua tindakan.

Pihak pengurusan web tidak bertanggungjawab sekiranya berlaku sebarang kemudaratan yang terjadi selepas menggunakan web ini.

Pihak pengurusan web tidak bertanggungjawab atas segala ulasan yang dibuat oleh pembaca. Oleh itu, semua pengulas dapat mengulas dengan mengikut tatasusila tanpa menyentuh kepentingan agama, bangsa dan politik tanahair.

Segala kisah dan cerita di dalam ini tiada kaitan dengan yang masih hidup ataupun yang mati kecuali kesahihannya disahkan oleh sumber yang boleh dipercayai.

Pihak pengurusan web bersedia membetulkan apa jua fakta yang dirasakan tersilap dengan menghubungi di email miey77@hotmail.com