Khamis, 23 Jun 2011

Malaysia vs Lubnan : Edisi Terbakau Hati


Malam ni perlawanan kedua antara Malaysia vs Lubnan di mana ia menentukan kelayakan ke seterusnya Malaysia dalam Sukan Olimpik 2012.



Aku memang bukan seorang fanatik bola sepak ni sangat walaupun suka tengok Barca dan Spain.

Namun bila Malaysia mula menggegarkan Asia dengan keupayaannya terbaru, semangat aku semakin membara. Mungkin sebab darah aku ni sama macam rakyat Malaysia lain iaitu patriotik kot. Jadi bila menyentuh mengenai Malaysia.. aku bangga seperti orang lain.

Terjadi satu kes salah seorang kawan aku yang memang kaki bola dan minat pada EPL. Citer berhabuk sampai menyembur-nyembur air liur. Tentang pembelian pemain semua hujung kuku dia yang kecik tu je..

Lepas tu boleh keluar kenyataan "buat masa ni saya tak minat bola sepak Malaysia. Kalau Malaysia masuk world cup baru saya minat".

Terbakar la aku.. tapi aku diamkan ajer.. sabar dalam dada.. Kalau ikut hati, nak aje aku sumbat tanah tempat dia pijak dalam mulut dia tu.

Aku tahu ada jugak segelintir orang Malaysia macam dia... dan aku percaya ramai juga yang berfikiran macam tu dan tidak kisah apapun yang berlaku tapi takdelah sampai hati nak sebut... tapi aku sangat yakin berjuta rakyat Malaysia mempunyai DARAH MALAYSIA yang sentiasa berada di belakang Malaysia dalam setiap pertembungan antarabangsa.

Tidak mustahil Malaysia tewas dalam perlawanan sebab itulah adat pertandingan tapi sekurang-kurangnya kita mulakan semangat baru bahawa jatuh bangun Malaysia, kita tetap sama-sama. Nak harap kita harumkan nama negara.. haram tak menjadi.

Tiba-tiba aku terjumpa satu keratan daripada Allahyarham Mokhtar Dahari


Kepada yang terasa aku mohon maaf.. semoga "Tanah Tumpah Darahku" ini terus aman, sejahtera dan memacu di mata dunia.





4 comments:

Me Myself n Someone Like Me berkata...

Diorang tu Takder semangat Naruto dan "Will Of Fire"
Aku Cadangkan pemain Muda Malaysia di paksa tonton Naruto dan siri sri sedih dan "Determination'. Biar Pemain boleh pikir untuk melakukan diluar keupayaan sebenar.

P/s Aku nak tgk Aksi menarik, CTh GOl yg di jaringkan oleh penjaga Gol
Dari Jarak World Of Record.. Dll

terpatrisinarabadi berkata...

anak sapo lah tu yg amerika sgt tuh....
dah duduk malaysia...makan segala belacan ,cencalok, budu, tak yah lah nak kerek...

lain kali sumbat jer pek tanah + rumput, jgn lupa baja sekali..hehehe

apek berkata...

burn..
tp memang diaorg suka citer naruto pun.. semangat komrad mereka tinggi

ikatan.. hahaha.. hari ini dia dah mula buka mata sikit dgn kemenangan Malaysia.. Aku basuh jer dia.. memanglah Malaysia tak boleh jadi juara dunia esok lusa tapi sekurang-kurangnya kita nampak perubahan yang berlaku.

Malaysia tetap akan kalah pada masa akan datang tp berilah mereka pengalaman di usia bawah 22 tahun tu. Yang 18 thn pun ada. Jadi ada masa lagi

terpatrisinarabadi berkata...

ya betul, aku sokong....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Penafian: Segala maklumat yang tercoret ini adalah hasil idea dan maklumat yang diperolehi TIDAK BOLEH digunakan sebagai rujukan utama atau bahan bukti dalam apa jua tindakan.

Pihak pengurusan web tidak bertanggungjawab sekiranya berlaku sebarang kemudaratan yang terjadi selepas menggunakan web ini.

Pihak pengurusan web tidak bertanggungjawab atas segala ulasan yang dibuat oleh pembaca. Oleh itu, semua pengulas dapat mengulas dengan mengikut tatasusila tanpa menyentuh kepentingan agama, bangsa dan politik tanahair.

Segala kisah dan cerita di dalam ini tiada kaitan dengan yang masih hidup ataupun yang mati kecuali kesahihannya disahkan oleh sumber yang boleh dipercayai.

Pihak pengurusan web bersedia membetulkan apa jua fakta yang dirasakan tersilap dengan menghubungi di email miey77@hotmail.com