Isnin, 6 Jun 2011

Jom Sabau

Cuti Sekolah kembali... Ini merupakan minggu kedua cuti. Hari ini tadi aku pergi Casa Del Rio Hotel, Melaka iaitu Hotel yang baru berusia sebulan di Melaka (nanti kemudian aku citer pasal hotel ni... memang best tapi yang tak best harga. maklumlah hotel boutique alah-alah Spain gitu).

Aku jalan tadi rasa macam jalan hari Ahad ataupun hari raya la pulak... punya banyak kereta... sama banyak dengan jumlah rakyat Melaka rasanya.

Nasib baik hari ini redup je cuaca. Melaka River Cruise tu tak cukup tangan kawal stereng bot.

Kawasan tumpuan adalah Ayer Keroh dan Bandar Hilir.

Bagi orang Melaka sabau jelah ye.. kalau mana-mana anak yang ajak jenjalan tu.. suh la tangguh minggu depan. Sabtu-Ahad pun boleh. Sekarang ni bagilah can pengunjung luar menikmati udara pelancongan di Melaka ni.

Kalau orang Melaka boleh sabau, maknanya orang luarpun kenalah sabau sama ye. Aku ada dua kes kereta dari negara jiran yang tunjuk hebat kat jalan raya Melaka. Potong dengan eksyennya dan merbahaya sambil angkat tangan tanda protes. Tahulah kereta kauorang besau, tapi akalpun kenalah besau. Dah nama melancong, bawak-bawaklah bersabau. Kalau nak cepat2 duk je negara kau tu. Kalau kat negara kau tu boleh plak tunjuk displin. Hah!! kan dah kena jari tengah dari aku. Memang hawau. (Hawau ini aku tujukan untuk dua mangkuk tersebut dan jika ada yang lain terniat nak buat begitu).

Kita sama-sama sabau, barulah aman dehh...

Selamat melancong.


5 comments:

Ago Advel berkata...

cam boleh teka je negara jiran mana yang berperangai cam tue..hehe

Anyway, time tak cuti Melaka penuh ngan pelancong, time cuti apatah lagi, ye tak?

apek berkata...

hahaha.. diaorang memang terkenal.. itu sebab semua orang boleh teka. namun dalam setandan kelapa tak semua busuk.

terpatrisinarabadi berkata...

ulau melingkau atas pagau pun jln slow2, ni kan pulak kete2 mcm tu, nak tunjuk hebat..sabau je lah...

apek berkata...

hahahaha... itu ayat standard melaka nampak

terpatrisinarabadi berkata...

memang ar pek, kita pun duduk bumi melaka.. :) kira ayat standard la hehehe..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Penafian: Segala maklumat yang tercoret ini adalah hasil idea dan maklumat yang diperolehi TIDAK BOLEH digunakan sebagai rujukan utama atau bahan bukti dalam apa jua tindakan.

Pihak pengurusan web tidak bertanggungjawab sekiranya berlaku sebarang kemudaratan yang terjadi selepas menggunakan web ini.

Pihak pengurusan web tidak bertanggungjawab atas segala ulasan yang dibuat oleh pembaca. Oleh itu, semua pengulas dapat mengulas dengan mengikut tatasusila tanpa menyentuh kepentingan agama, bangsa dan politik tanahair.

Segala kisah dan cerita di dalam ini tiada kaitan dengan yang masih hidup ataupun yang mati kecuali kesahihannya disahkan oleh sumber yang boleh dipercayai.

Pihak pengurusan web bersedia membetulkan apa jua fakta yang dirasakan tersilap dengan menghubungi di email miey77@hotmail.com