Isnin, 27 Jun 2011

Casa Del Rio Melaka

Sebelum ni aku janji nak citer pasal hotel yang baru 2 bulan dibuka ini. Dengar citer walaupun baru dibuka namun sambutan yang diterima sangat menggalakkan.

pintu masuk

Hotel ini dikatakan mempunyai 66 buah bilik dan diklasifikasikan sebagai hotel butik. Macam Majestik la...

Konsep pembinaannya adalah Marocco + Spain. Bagi yang nak berbulan madu.. memang best giler biliknya.. sangat privasi di mana mereka yang mempunyai kunci sahaja boleh menggunakan lif.

Keadaan bilik (aku lupa nak snap) sangat sesuai untuk pasangan suami isteri.. serius best.

Lokasinya yang betul-betul disebelah sungai Melaka membuat pandangan malam teruja wey... Lokasi sebenarnya adalah berdepan dengan Quay Side atau Bangunan Merah atau Kincir Air tu.. Nak masuk ikut Jambatan Hang Jebat.

Pandangan daripada coffee house

Kolam renang yang berada di tingkat 3 (Roof) tanpa halangan (air mengalir di tepi bangunan) seakan-akan "end of the world" mampu membuatkan perenang celup-celup kaki jer.. Kalau hanyut ke tebing tu... pandai-pandailah mengucap ye..

Kolam renang

Gambar kat bawah ni bilik air kat Lobi.. ada 3 jenis sabun tu.. pertama cuci muka, kedua cuci tangan dan ketiga bahan kumur. Siap ada tuala yang akan kita lempar ketepi setelah guna..


bilik air lobi

Tiba masa aku umumkan harganya.. paling rendah untuk govt servant lebih kurang RM447 dan paling mahal biliknya adalah RM3,000 bagi satu malam.

Bagi Seminar, BUKAN BAWAH RM100 sehari. Lagi mahal daripada Phelia Resort (6 star).

Hotel yang dimiliki oleh 3 tokoh atau VVIP dalam dan luar Malaysia ini memang perfect. Perkhidmatan stafnyapun sangat berkualiti setanding harganya. Aku bagi 4 setengah bintang.

Untuk keterangan lanjut, kauorang boleh jengah sini plak

p/s: capucino dia + gula melaka buat aku gigil satu badan... lemak berkrim disukai ramai.

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Penafian: Segala maklumat yang tercoret ini adalah hasil idea dan maklumat yang diperolehi TIDAK BOLEH digunakan sebagai rujukan utama atau bahan bukti dalam apa jua tindakan.

Pihak pengurusan web tidak bertanggungjawab sekiranya berlaku sebarang kemudaratan yang terjadi selepas menggunakan web ini.

Pihak pengurusan web tidak bertanggungjawab atas segala ulasan yang dibuat oleh pembaca. Oleh itu, semua pengulas dapat mengulas dengan mengikut tatasusila tanpa menyentuh kepentingan agama, bangsa dan politik tanahair.

Segala kisah dan cerita di dalam ini tiada kaitan dengan yang masih hidup ataupun yang mati kecuali kesahihannya disahkan oleh sumber yang boleh dipercayai.

Pihak pengurusan web bersedia membetulkan apa jua fakta yang dirasakan tersilap dengan menghubungi di email miey77@hotmail.com