Isnin, 16 Ogos 2010

Car Boot Sale Melaka

Nampaknya 'Car Boot Sale' yang dilancarkan oleh Tok Ali dua bulan lalu semakin membuahkan hasil.

Apa tu car boot sale?? Ok aku rasa ramai yang tahu dan bagi yang tak tahu.. Car boot sale ni adalah jualan menerusi bonet kereta jer.. dalam makna lain kira jualan kecil-kecilan merangkumi jualan apa sahaja barang-barang dan kalau kat luar negara mereka menjual barang-barang terpakai di rumah menerusi kaedah ini. Kalau kat Malaysia kat Shah Alam dah ada. So, daripada buang majalah dan barang perhiasan atau pakaian tak digunakan lagi.. eloklah lepak 4-5 jam tu.. mana tahu rezeki dapat RM50 setengah hari.. sapa nak bagi?? Modal singgit.

Memang tak dinafikan orang kata kawasan tak sesuai dan tak ramai orang tapi rupanya teori Tok Ali nak buat sesuatu lain daripada yang lain iaitu sediakan penawaran sebelum permintaan. Beliau percaya dengan adanya penjual yang ramai + promosi = pembeli akan datang jugak akhirnya dan tempat tersebut akan jadi popular. Ish!! memang pelik Ketua Menteri aku ni.

Car boot sale ni dibuka setiap hari Ahad jam 7.00 pagi hingga 1.00 tengahari bertempat di Autocity (kat belakang UTeM lama di Air Keroh tu).. Contact no. telefon kat bawah ni untuk dapat tempat yang lebih terperinci.

Bagi yang berniat nak sertai penjualan, bayaran yang dikenakan cuma RM1.00 je sehari tu dengan keluasan 12' x 12'... ishh.. jual selai baju je dah balik modal. Kalau berminat sila hubungi urusetia Car Boot Sale di talian 06-2307277 atau terus ke tapak penjualan untuk pendaftaran.

Sebagai rakyat Melaka, aku rasa bertanggungjawab jugak untuk menyebarkan hal ini kerana bak kata Tok Ali dengan bantuan promosi akan menambah pembeli.. bila pembeli semakin bertambah.. apa je barang boleh carik kat sana dan semakin tersohorlah tempat tersebut.



13 comments:

cujern berkata...

kalau aku kat melaka, harus aku join nie...

apek berkata...

tulah tu.. nampaknya kena minta pemimpin cujen buat jugak untuk menaikkan ekonomi individu.

eima xara berkata...

blh join lg x car boot sale ni?
berapa sewa ek?

apek berkata...

Boleh ima. ada 200 lebih tapak disediakan.

Sewa singgit je sehari.. Hmm.. rasanya macam aku ada tulis. kan?

ZulBM berkata...

Semalam try meniaga di sana, tdk berapa ramai yg meniaga, rasanya dlm 30-40 gerai....org pun x ramai...

Nampaknya pihak pengurusan kena do something....kuatkan promosi...promosi kurang....bunting pun jumpa satu jer...

Apa sudah jadi, kalau di biarkan akan berkubur tak lama lagi....

apek berkata...

aku setuju tu zul. sebenarnya org dah mula berniaga kenalah promosi. Itu sebab aku promosikan kat blog aku.

Berniaga sana amacam?? Boleh balik modal ke?

syakirkamarudin berkata...

saya dah torai niaga hampir lima bulan .disebabkan ramai orang yang tak datang,saya dah tak niaga lagi buang duit minyak jer.promosi takde kut orang tak tau lagi

syakirkamarudin berkata...

saya dah terai niaga hampir lima bulan dah,paling sedap niaga masa tok ali juga turut niaga,memang ramai orang .tapi sekarang orang yang niaga pun tinggal tak sampai 10 buah kereta,tak lama lagi bekuburlah tapak tu,macam ag uptown

apek berkata...

ye ke syakir?? aku rasa mcm promosi pun kurang lah.. nantilah aku sembang2 dgn org gomen ni sampaikan perkara ni.. itupun kalau dia nak dengar.. kalau tak nak dengar memang aku snap muka dia letak dlm blog ni

Unknown berkata...

Saya mencari peniaga yang berminat untuk berniaga versi "Carboot sale" di Nilai sempena karnival iCEPS7 Universiti sains Islam Malaysia yang akan diadakan pada 8 Oktober 2011, tempat dataran Nilai @ Stadium Tertutup Nilai, terdapat aktiviti lain seperti concert, pameran, sukan lasak dan lain2. kepada peniaga yang berminat boleh hantar butiran nama, no telefon,no kereta ke atishakirashabri@gmail.com. charge untuk satu lot parking kereta RM20, kami yakin pengunjung memang ramai.

Unknown berkata...

Bro,amcm car boot sale kt mlake?idop lg?

apek berkata...

wan, car boot tu ke laut. Mungkin tempat kurang sesuai. Kalau buat kat area Jalan Hang Tuah lagi bagus kot. Student pun dekat. Orang lalu lalang.

Unknown berkata...

car boot area mana masih aktif yer? saya nak join nie..sape tahu?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Penafian: Segala maklumat yang tercoret ini adalah hasil idea dan maklumat yang diperolehi TIDAK BOLEH digunakan sebagai rujukan utama atau bahan bukti dalam apa jua tindakan.

Pihak pengurusan web tidak bertanggungjawab sekiranya berlaku sebarang kemudaratan yang terjadi selepas menggunakan web ini.

Pihak pengurusan web tidak bertanggungjawab atas segala ulasan yang dibuat oleh pembaca. Oleh itu, semua pengulas dapat mengulas dengan mengikut tatasusila tanpa menyentuh kepentingan agama, bangsa dan politik tanahair.

Segala kisah dan cerita di dalam ini tiada kaitan dengan yang masih hidup ataupun yang mati kecuali kesahihannya disahkan oleh sumber yang boleh dipercayai.

Pihak pengurusan web bersedia membetulkan apa jua fakta yang dirasakan tersilap dengan menghubungi di email miey77@hotmail.com