Khamis, 12 Ogos 2010

Lagi Kes Bayi Di Buang Di Ayer Keroh Melaka.

Semalam umat Islam menyambut Ramadhan pertama dengan wajah berseri.. Tak sangka semalam jugak seekor makhluk Allah buat perkara yang mungkar. Selari dengan gejala pembuangan bayi yang semakin melampau.. semalam kes terbaru di Ayer Keroh, seorang bayi yang baru lepas lahir dibuang di tong sampah berhampiran kilang tempat di mana kedua ekor binatang itu bekerja.




Hasil siasatan, dua remaja Melayu masing-masing berumur 18 tahun ditahan pihak berkuasa. Remaja perempuan tebabit dikatakan melahirkan anak perempuan di dalam tandas kilang berkenaan kemudian hulur kat teman lelakinya bayi berkenaan untuk dibuang. Dengan berbalut plastik remaja lelaki konon-konon nak pergi beli juadah bersahur masa lalu depan pengawal. Tindakan menimbulkan curiga itu membuatkan pengawal berkenaan mengekori remaja berkenaan dan akhirnya saspek dikenalpasti.

Nasib baik pengawal keselamatan kilang berkenaan terdengar tangisan bayi berkenaan semasa beliau ingin memulakan sahurnya jam 5.15 pagi.

Apa yang tak bestnya.. dikatakan kedua-dua remaja ni berasal daripada luar Melaka.

Jika disabitkan kesalahan hukuman penjara maksimum selama 7 tahun dan denda boleh dikenakan kepada saspek. Itu hukuman dunia.. hukuman Allah s.w.t. kauorang nantikan je.

Haii.. hati aku ni rasa macam nak maki hamun je kat entry ni tapi mengenangkan bulan puasa ni aku simpan je dalam hati... tapi ingin aku nyatakan aku memang benci pasangan-pasangan sebegini. Semoga Allah turunkan hidayah atau bencana mengikut kebijaksanaan Allah s.w.t. kepada semua yang berpelakuan sebegini rupa.

2 comments:

Tanpa Nama berkata...

setan yang ghaib dah kena rantai
setan yang nampak di mata lak masih berkeliaran...

apek berkata...

tu hati dah gelap.. setan tak hasut lagi dah.. dia plak yang menghasut org

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Penafian: Segala maklumat yang tercoret ini adalah hasil idea dan maklumat yang diperolehi TIDAK BOLEH digunakan sebagai rujukan utama atau bahan bukti dalam apa jua tindakan.

Pihak pengurusan web tidak bertanggungjawab sekiranya berlaku sebarang kemudaratan yang terjadi selepas menggunakan web ini.

Pihak pengurusan web tidak bertanggungjawab atas segala ulasan yang dibuat oleh pembaca. Oleh itu, semua pengulas dapat mengulas dengan mengikut tatasusila tanpa menyentuh kepentingan agama, bangsa dan politik tanahair.

Segala kisah dan cerita di dalam ini tiada kaitan dengan yang masih hidup ataupun yang mati kecuali kesahihannya disahkan oleh sumber yang boleh dipercayai.

Pihak pengurusan web bersedia membetulkan apa jua fakta yang dirasakan tersilap dengan menghubungi di email miey77@hotmail.com