Selasa, 10 Ogos 2010

Ramadhan + Waktu Sahur + Waktu Berbuka @ Melaka

Esok semua umat Islam bakal meniti bulan Ramadhan. Aku harap semua pembaca sabar menghadapi dugaan berpuasa. Kawal la segala-galanya termasuk mata, lidah, telinga, mulut, perut dan sebagainya.
Ada orang tanya.. kalau setan semua dah kena belenggu.. abis tu yang jibraun tu buat perangai.. Bagi aku orang tu mungkin dah gelap hatinya hinggakan tidak nampak atau buta hatinya untuk melakukan kebaikan dan meninggalkan kejahatan. Kiranya setan tak perlu bisik dah... hati dia sendiri dah memang bisik sendiri. Aku rasa la kot.

Ingat puasa ni wajib.

'Wahai orang-orang yang beriman, kamu diwajibkan berpuasa sebagaimana diwajibkan atas orang-orang yang dahulu daripada kamu, supaya kamu bertaqwa.'
(Maksud surah Al-Baqarah : 183)

Oklah sempena Ramadhan ni.. waktu berbuka dan sahur di Melaka.. kauorang boleh klik SINI

Sebelum tu, aku nak ucapkan selamat menyambut bulan ramadhan dan selamat menjalani ibadah puasa.

Chow.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Penafian: Segala maklumat yang tercoret ini adalah hasil idea dan maklumat yang diperolehi TIDAK BOLEH digunakan sebagai rujukan utama atau bahan bukti dalam apa jua tindakan.

Pihak pengurusan web tidak bertanggungjawab sekiranya berlaku sebarang kemudaratan yang terjadi selepas menggunakan web ini.

Pihak pengurusan web tidak bertanggungjawab atas segala ulasan yang dibuat oleh pembaca. Oleh itu, semua pengulas dapat mengulas dengan mengikut tatasusila tanpa menyentuh kepentingan agama, bangsa dan politik tanahair.

Segala kisah dan cerita di dalam ini tiada kaitan dengan yang masih hidup ataupun yang mati kecuali kesahihannya disahkan oleh sumber yang boleh dipercayai.

Pihak pengurusan web bersedia membetulkan apa jua fakta yang dirasakan tersilap dengan menghubungi di email miey77@hotmail.com