Rabu, 4 Ogos 2010

Terkedu Kerana Sekeping Gambar

Tengah jenjalan satu demi satu blog.. tetiba aku terkedu kat blog manmunna.blogspot.com. Termenung sejenak bila melihat gambar ini.. hampir 5 minit....


Gambar di atas sangat menyentuh hati lelaki aku.. Gambar menceritakan bahawa betapa kasih dan sayangnya seorang abang kepada seorang adik. Betapa lenanya si adik dalam dakapan abg... Mereka sangat daif dengan segala bentuk harta di dunia ini tapi mereka sangat kaya dengan kasih sayang.

Kalau anda terjumpa di Melaka gambaran seperti di atas. Terus email pada aku. Serius.. aku bukan orang politik.. jauh sekali jutawan Malaysia. Tapi aku rasa dengan apa yang Allah s.w.t pinjamkan pada aku.. aku tahu macam mana nak bantu dan berdasarkan apa yang aku dengar citer orang, Kerajaan Negeri Melaka takkan biarkan perkara ini terjadi sebab banyak kes yang aku dengar dapat diselesaikan oleh pucuk pimpinan Negeri Melaka. Cuma kalau betul wujud satu atau dua kes.. mungkin salah masyarakat setempat termasuk JKKK yang buta hati tidak mahu bertindak lebih jauh.

Tolong la ye.. Bayangkan kalau kedua-dua itu anak kita.. atau letakkan diri anda dan adik anda di dalam diri kanak-kanak tersebut.

Aku doakan semoga anak-anak itu dapat temui kebahagiaan akhirnya.

1 comments:

Lindonut berkata...

yes, i agree. its devastating. :'(

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Penafian: Segala maklumat yang tercoret ini adalah hasil idea dan maklumat yang diperolehi TIDAK BOLEH digunakan sebagai rujukan utama atau bahan bukti dalam apa jua tindakan.

Pihak pengurusan web tidak bertanggungjawab sekiranya berlaku sebarang kemudaratan yang terjadi selepas menggunakan web ini.

Pihak pengurusan web tidak bertanggungjawab atas segala ulasan yang dibuat oleh pembaca. Oleh itu, semua pengulas dapat mengulas dengan mengikut tatasusila tanpa menyentuh kepentingan agama, bangsa dan politik tanahair.

Segala kisah dan cerita di dalam ini tiada kaitan dengan yang masih hidup ataupun yang mati kecuali kesahihannya disahkan oleh sumber yang boleh dipercayai.

Pihak pengurusan web bersedia membetulkan apa jua fakta yang dirasakan tersilap dengan menghubungi di email miey77@hotmail.com